"/>

PAe - new version of the metadata Schema for the management of Electronic Document (e-EMGDE) v2.0
the accesskey _ mod _ content

New version of the metadata Schema for the management of Electronic Document (e-EMGDE) v2.0

08 September 2016

ENI logo

El e-EMGDE v2.0 supone la evolución de la versión anterior, a la luz de la experiencia derivada de la aplicación práctica de la primera versión y de la actualización del contexto de referentes.

It has perfected the alignment of Metadata schema for the management of Electronic Document (e-EMGDE) with the minimum mandatory metadata, including some new elements and subitems, improved descriptions and considerations of use, while maintaining its characteristics of extensibility and flexibility to their implantation on systems of different kinds and facilitating greater interoperability between different systems and throughout the life cycle of documents, it fills with patterns of values and annexes, all this in the light of the many contributions received from the AA.PP. and policies of document management que se han ido publicando y de las actualizaciones de las normas y estándares de referencia.

According to the Royal Decree 4/2010 (Opens in new window) , un esquema de metadatos es un instrumento que define la incorporación y gestión de los metadatos de contenido, contexto y estructura de los documentos electrónicos a lo largo de su ciclo de vida.

Under the Norma Técnica de Interoperabilidad de Política de gestión de documentos electrónicos , the eEMGDE v2.0 is of a general nature, applicable in areas of diverse nature and with different degrees of complexity in the management of documents, and with room for selecting the specifically applicable in each entity.

El Esquema de Metadatos para la Gestión del Documento Electrónico (e-EMGDE) que se desarrolla, tiene un carácter general, aplicable en distintos ámbitos y con  diferentes grados de complejidad en la gestión de documentos, estableciendo:

• The conceptual model which supports the model of metadata, its properties and its rationale.
  • The description of each of the elements and metadata sub-elementos, through the description of each of its features: definition, purpose, compulsion, etc.
  • Values schemes required to complete the values of the elements of metadata relevant.

References to standards used as a basis, as well as other rules of possible usefulness.

• Interoperability
General access point