accesskey_mod_content

La meitat d'ajuntaments andalusos ja utilitza la plataforma MOAD

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

11 novembre 2016

MOAD és la plataforma de tramitació digital que impulsa la Junta d'Andalusia en col·laboració amb les diputacions provincials per a la plena prestació de serveis públics electrònics de les administracions locals.

El Model Objectiu d'Ajuntament Digital (MOAD) és la plataforma de tramitació digital per a ajuntaments impulsada per la Conselleria d'Ocupació, Empresa i Comerio, que el seu objectiu és incorporar l'ocupació de les TIC al funcionament de les administracions locals andaluses, posant a la disposició d'aquests organismes un model sostenible per a la prestació dels seus serveis públics. Per això, es converteix en un producte fonamental perquè aquests s'adaptin fàcilment als requeriments normatius i tecnològics de la Llei 11/2007, d'Accés Electrònic dels Ciudadanos als Serveis Públics(Obre en nova finestra) .

Aquesta plataforma es troba implantada ja en 281 ajuntaments d'Andalusia i en procés de desplegament en altres 100, la qual cosa suposa que un de cada dos ajuntaments andalusos utilitzen aquesta plataforma de tramitació digital per donar resposta a la prestació dels seus serveis públics digitals.

MOAD està desenvolupat plenament amb programari lliure, la qual cosa permet als ajuntaments garantir l'accés electrònic dels ciutadans als seus serveis públics, les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any.

A través d'aquest portal, els ajuntaments, diputacions i mancomunitats poden posar a la disposició dels seus empleats públics i de la ciutadania funcionalitats com:

  • Plataforma de tramitació i integració.
  • Una intranet municipal.
  • Eines d'administració electrònica (gestor de continguts i gestor documental).
  • Portal web i oficina virtual de serveis.

I, des del punt de vista dels ciutadans, MOAD inclou 57 tràmits electrònics, seleccionats d'entre els més demandats per part de la ciutadania. Entre moltes altres coses, el sistema permet:

  • Pagar impostos municipals.
  • Gestionar les teves dades en el padró.
  • Presentar reclamacions.
  • Obtenir llicències d'obertura per a locals comercials o industrials.
  • Modificar el domicili fiscal.
  • Sol·licitar serveis d'assistència als serveis socials
  • Sol·licitar tala o poda d'arbres

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)  (Junta d'Andalusia)

Font original de la notícia(Obre en nova finestra) (Europa Press)

 

  • Ciutadà
  • Govern obert