"/>

Espainia, europako liderra heldutasun open data, 2016

2016ko azaroak 25

Logo Datu Irekiak

Datu-bigarren txostena argitaratu du Europako Ataria Evaluciación heldutasun-mailaren ekosistemaren Datu irekiak lortutako emaitzak xehatzen dira EU28 + 2016an eta horretan dago buruan.

Datuak laguntzen irekiak iraunkortasun politikoa, soziala eta ekonomikoa herrialde bat. Europako Batzordeak balioaren jakitun da, eta sektore publikoaren informazioa berrerabiltzeari hazkunderako eurogunean segimendua egiteko hala-holakoa estatu kideek aurrerapenak aztertu ahal izateko euren politika open data.

Horrela, urte hasieran, argitaratu zen, bere datu-Europako Ataria lehenengo ebaluazio-txostena, heldutasun-mailaren ekosistemaren Datu Irekiak (Ireki leiho berrian) Bere. bigarren edizioa (Ireki leiho berrian) gainera, eguneratutako datuak 2016, aurreko ekitaldiarekin alderatuta.

Azterketa horretarako, itzuli egin da bi adierazle nagusiak - heldutasuna eta erabili beharreko ekimen erabilgarritasuna Abiertos- datuak batek garapen-maila eta baita ere datu irekiak nola open data atariak estatu kide bakoitzeko.

Dokumentuaren datuen arabera, 31 ebaluatutako herrialde 2016 ('28' suitzan, norvegia eta Liechtenstein europako ), han progresado un 28,6% en relación a los resultados obtenidos en el año anterior. De hecho, todas las naciones ya han recorrido al menos el 55% de su camino hacia la apertura de la información del sector público, habiendo desarrollado satisfactoriamente las políticas más básicas de datos abiertos. No obstante, todavía se detectan grandes diferencias entre los estados. Mientras que algunos todavía se encuentran inmersos en el proceso de creación del portal open data, otros ya han avanzado significativamente con nuevas iniciativas y redefiniendo sus estrategias año tras año.

Txosten hori bi analisirekin bat lagun izan panel interaktiboa atarian, EDP, agertzen emaitzak errendimendu-adierazleak (KPIs ingelesezko siglen arabera) neurtzen duten heldutasunak datu irekiak europan. KPIs Horiek garapen-maila sartzen datu irekien politika nazionalak ebaluatuko eskuragarri dituen ezaugarriak erabiltzeko, bai eta estatuko plataformetan politiken espero den eragina open data.

Aginte-koadro hau online informazio guztia jasotzen herrialde banakatua, erabiltzaileak dauden desberdintasunak alderatu ahal izango ditu datu publikoak irekitzea europako batasunean. Hala, baliteke haietara sartzea estatu kide bakoitzaren fitxak (Ireki leiho berrian) (batera europako batasunetik kanpoko hiru herrialde (jada aipatu) zehatz-mehatz jakiteko ekimen bat ere, katalogoak, hesiak, jardunbide egokiak, lorpenak lortu dira eta hurrengo urratsak.

Aztertzeko eta laburtzeko lana egindako europako programa jakin daiteke lehen posizioan dago, espainia ebko ranking zuzentzen heldutasun- (Ireki leiho berrian) datu irekien (ikus hurrengo grafikoa) ondorioz osoan lortutako puntuazio altuak adierazleetarako: araudiak, politikak, koordinazioa nazionala, erabilgarritasuna, berrerabili edo atariaren erabilgarritasun datu irekiak.

Eta gehiago aurreratu du gure herrialdea izan da eragina gehiago 2015 alderatuta, batez ere datuak irekiak esfera ekonomikoa. Espainiak, gainera, lortu du puntuaziorik altuena 120 puntu eman dizkiogu, gainditzeko behar ziren. horrez gain, Azpimarratu behar da aurreko urteko 90 baino ez da egin, bi herrialde identifikatu erabat arloan helduak datuen erabilgarritasuna..: Frantzia (% 84,4) eta espainian (% 92,2), azken honen alde egindako lan neurtu dugu, gizarte-eragina open data, eta, horren ondorioz, puntuen% 100 lortu du.

Los resultados obtenidos en el estudio de EDP son un reconocimiento al esfuerzo realizado por la comunidad nacional para alcanzar un ecosistema sólido de datos abiertos y reutilización de la información del sector público. Una comunidad heterogénea formada por un conjunto de actores diferentes -entidades públicas, sector infomediario, desarrolladores, periodistas, investigadores… - que trabaja conjuntamente para avanzar, día tras día, en el nivel de open data del país.

Azkenik, txosten horri gehitzen bazaizkio eta panel, azpimarratu behar da atarian ziurtapeneko egutegia (Ireki leiho berrian) jasotzen diren hurrengo ekitaldiak zuzenean eta zeharka lotutako sektore datu irekien europan eta munduan. eguneratua aldian-aldian, edozein erabiltzailek, aukera du sarbide-puntu bat Bakarra, jarduera hauek guztiak mintegiak, tailerrak, hitzaldiak, hitzaldi edo antolatutako gisa hackathones sakontzeko, mugimenduarekin zerikusia duten aldeak open data.

Albistearen jatorrizko iturria (Ireki leiho berrian) (Datos.gob)

Informazio gehiago European Open Data Ataria (Ireki leiho berrian)

• Software Librea
Egin zaitez OBSAE youtubeko kanalean.