O novo sistema de xestión do IVE baseado na Subministración Inmediata de Información, operativo a partir de xullo de 2017

• Escoitar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

12 decembro 2016

A Axencia Tributaria implantará en xullo de 2017 un novo sistema para declarar o IVE en tempo real grazas a o sistema de Subministración Inmediata da Información (SII).

A Axencia Tributaria implanta un novo sistema de xestión do IVE baseado na Subministración Inmediata de Infomación (SII).

• Os contribuíntes obrigados ao SII (e aqueles que voluntariamente decidan utilizalo) deberán enviar o detalle dos rexistros de facturación nun prazo de catro días a través da Sede electrónica da Axencia Tributaria. No entanto, durante o primeiro semestre de vixencia do sistema os contribuíntes terán un prazo extraordinario de envío da información que será de oito días (no cómputo de ambos os prazos exclúense sábados, domingos e festivos nacionais).
  • Poderán presentar e ingresar as súas autoliquidacións periódicas do IVE dez días máis tarde do que vén sendo habitual..
  • Deixarán de ter a obriga de presentar os modelos 347 (operacións con terceiras persoas), 340 (libros rexistro) e 390 (resumo anual do IVE).
  • Os contribuíntes poderán contrastar a información dos seus Libros Rexistro coa información fornecida polos seus clientes e provedores sempre que estean tamén incluídos no sistema.

A “Subministración Inmediata de Información” (SII) supón unha mellora substancial na relación de comunicación entre a Administración e o contribuínte, posto que vai permitir ter unha relación bidireccional, automatizada e instantánea. Á súa vez configúrase como unha nova ferramenta, tanto de asistencia ao contribuínte, como de mellora e eficiencia no control tributario.

O SII consiste, basicamente, en a subministración electrónica dos rexistros de facturación, integrantes dos Libros Rexistro do IVE. Para iso, deben remitirse á AEAT os detalles sobre a facturación por vía electrónica (mediante servizos web baseados no intercambio de mensaxes XML, ou no seu caso, mediante a utilización dun formulario web), con cuxa información se irán configurando, practicamente en tempo real, os distintos Libros Rexistro. Pero non se trata de remitir as facturas concretas dos contribuíntes.

O colectivo que vai ser incluído obrigatoriamente no “SII” está integrado por todos aqueles suxeitos pasivos cuxa obriga de autoliquidar o Imposto sobre o Valor Engadido sexa mensual:

• Grandes Empresas (facturación superior a 6 millóns de €)
  • Grupos de IVE
  • Inscritos no REDEME (Rexistro de Devolución Mensual do IVE)

As súas vantaxes máis destacables son:

• Disporase de información de calidade nun intervalo de tempo suficientemente curto como para axilizar o sistema de xestión do IVE.
  • Obtención de “Datos Fiscais”, xa que o contribuínte disporá na Sede electrónica da AEAT dun Libro Rexistro “declarado” e outro “contrastado” coa información de contraste procedente de terceiros que pertenzan ao colectivo deste sistema ou da base de datos da AEAT.

Os contribuíntes poderán contrastar dita información antes da finalización do prazo de presentación da súa declaración mensual de IVE.

O contribuínte terá a posibilidade de corrixir os erros cometidos nos envíos sen necesidade de ser requirido pola AEAT para iso.

• Diminución dos requirimentos de información por parte da AEAT, xa que moitos dos requirimentos actuais teñen por obxecto solicitar os Libros rexistro, as facturas ou datos contidos nas mesmas para comprobar determinadas operacións.
  • Moderniza e estandariza a forma de levar os tradicionais Libros Rexistro de IVE.
  • Redución das obrigas formais, suprimindo a obriga de presentación dos modelos 347, 340 e 390.
  • Redución dos prazos de realización das devolucións, ao dispor a AEAT da información en tempo case real e de maior detalle sobre as operacións.
  • Os contribuíntes incluídos no novo sistema verán ampliados en 10 días  os prazos de presentación e ingreso das súas autoliquidacións periódicas do de IVE.

A entrada en vigor deste sistema de Subministración Inmediata de Información (SII) é o 1 de xullo de 2017.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

PDF(Abre en nova xanela) sobre o novo SII (Axencia Tributaria)

• Servizos electrónicos
  • Cidadán