accesskey_mod_content

L'Estratègia TIC constata el compromís del Govern amb la modernització de les Administracions

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

17 novembre 2015

El Secretari d'Estat d'Administracions Públiques ha fet aquestes declaracions en la inauguració del seminari “Estratègia TIC de l'AGE i nous reptes legals per la i-Administració”.

El Secretari d'Estat d'Administracions Públiques, Antonio Beteta, ha explicat que el Govern d'Espanya està profundament compromès amb el procés modernizador i transformador de la societat a través de les Tecnologies de les Informació i les Comunicacions. L'impuls a l'Administració Electrònica es materialitza en la Nova Estratègia TIC, vehicle del Pla de Transformació Digital de l'Administració General de l'Estat.

Durant la inauguració del seminari “Estratègia TIC de l'AGE i nous reptes legals per la i-Administració”, Antonio Beteta ha detallat com l'impuls a l'Administració Electrònica ha aconseguit apropar l'Administració a la societat i s'ha convertit en motor de creixement, amb un substancial estalvi de costos i temps per als ciutadans.

L'engegada de la factura electrònica ha estat un arma eficaç en la lluita contra la morositat. Amb la Llei de Control del Deute Comercial en el Sector Públic i la Llei de Factura Electrònica, s'ha reduït el període de pagament a proveïdors. El Portal de Factura Electrònica, FACE, ha tramitat més de quatre milions de factures per un import de gairebé 24.000 milions d'euros. Hi ha 7.750 Entitats Locals i Comunitats Autònomes adherides a FACe, la qual cosa ha permès bandejar les “factures en els calaixos”, que tant dany estaven fent a la nostra economia, els nostres proveïdors i el conjunt de les nostres Administracions Públiques.

El Govern ha ampliat l'impuls a l'Administració Electrònica amb la creació de l'Adreça de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, que aporta, entre molts altres avanços:

  • Plataforma @signa de validació de certificats electrònics, que ha fet més de 400 milions de transaccions
  • Plataforma d'Intermediació de dades, que evita l'aportació de certificats en paper, amb més de 100 milions de transaccions
  • Sistema de Notificacions Electròniques, que ha realitzat més de 36 milions de notificacions durant la legislatura, amb més d'un milió d'Adreces Electròniques Actives
  • Sistema Cl@ve, d'identitat digital, que permet la identificació electrònica, amb més d'un milió d'usuaris
  • Telèfon 060, que ha atès 10 milions de trucades

L'aconseguit es resumeix en una dada: més del 80% dels tràmits amb les Administracions es fan electrònicament. Espanya ocupa avui el lloc 12, a nivell mundial, en Administració Electrònica, havent escalat 11 llocs, segons l'informe UNPAN de 2014 de l'ONU.

El Govern va apostar a l'octubre de 2012 per dur a terme una autèntica revolució administrativa que havia estat una utopia irrealitzable, fins al moment, per la seva dificultat. Amb ella, ha dit Beteta, i gràcies a l'esforç dels treballadors de l'administració, s'ha aconseguit la transformació necessària per sortir de la crisi amb un nou model productiu que ha impulsat el creixement econòmic i la creació d'ocupació.

L'Estratègia TIC, aprovada per Consell de Ministres el passat 2 d'octubre, serveix a aquest procés, en el qual l'Administració ha de realitzar la definitiva transformació al servei dels ciutadans i les empreses en l'horitzó de 2020.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Serveis electrònics