La Diputació de Jaén ha signat el Conveni: Oficina de Registre Virtual (ORVE) amb el Ministeri d'Hisenda i Administracions Publiques.

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

06 maig 2015

La signatura del conveni ORVE possibilita el registre electrònic sense papers a la Diputació de Jaén i a totes les Entitats Locals d'aquesta província que desitgin adherir-se a aquest Conveni. Es dona cobertura als 664 916 habitants dels 97 municipis de la província.

ORVE «fa realitat l'administració sense papers» ja que permet escanejar la documentació que presenta el ciutadà en les oficines de registre, aplicant la digitalització en els llocs de finestreta amb plena validesa jurídica. Els expedients s'envien electrònicament a l'oficina de destinació ràpidament, sigui el que sigui la seva ubicació geogràfica o nivell d'administració competent.

Amb la signatura d'aquest conveni el passat 30 d'abril de 2015, s'inicia la implantació de l'aplicació ORVE en les administracions públiques de la província de Jaén, que permetrà l'enviament i la recepció de seients registrals electrònicament mitjançant el Sistema d'Interconnexió de Registres ( SIR ) , la qual cosa suposa una enorme millora en eficàcia del servei doncs la recepció en destinació es produeix en segons i addicionalment un estalvi de costos benvolgut en més de tres euros per seient registral. El desplegament de l'aplicació ORVE en les Oficines de registre es durà a terme de manera gradual a partir de les properes setmanes.

La incorporació de la Diputació de Jaén en la plataforma SIR, s'uneix a les vuit Comunitats Autònomes amb les quals el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques ha signat conveni de col·laboració ORVE (C. de Madrid, C. Canàries, Astúries, Castella i Lleó, Castella-la Manxa, La Rioja i C. Valenciana).

• Centre de Transferència de Tecnologia