La implantació del servici d'administració electrònica del Consell de Mallorca

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

09 març 2015

El Consell de Mallorca s'ha reunit amb alcaldes, regidors i tècnics de l'administració autonòmica i de les corporacions municipals per a arreplegar les inquietuds de les diverses instàncies administratives en relació a la implantació del servici d'administració electrònica.

Una de les propostes que ha sorgit de la reunió és la firma d'un conveni que agrupe totes les administracions -Consell de Mallorca, Govern de les Illes Balears i ajuntaments-, amb la finalitat d'establir vincles que agilitzen la implantació de l'administració electrònica a Mallorca. De moment, el Consell ha destinat al pressupost de 2015 una partida de 300.000 euros amb la idea d'iniciar este projecte, a partir del com, es dotarà a cada ajuntament d'un registre telemàtic, que evite a la gent haver de desplaçar-se a les seus administratives i que els oferisca l'opció de fer els tràmits des de la seua casa.

El consorci d'informàtica TIC Mallorca ja ha redactat el projecte eAdmin per a crear una plataforma de tramitació electrònica basada en les ferramentes del Pla Anibal(Obri en nova finestra) .

En primer lloc, s'elaboraria un catàleg de procediments en el qual es puga consultar la documentació necessària per a fer un tràmit determinat i, després, es discutiria què tramitació es podria fer des de l'ordinador, des de certificats d'empadronament, per a viatjar i de convivència, fins a tramitar una llicència exprés, i una primera fase. La idea és ampliar el nombre de tramitacions que es puguen fer des de casa.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa
  • Ciutadà