accesskey_mod_content

Disponible l'informe UNIVERSITIC 2014: “Situació actual de les Tecnologies de la Informació en el Sistema Universitari Español”

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

16 juny 2015

L'informe realitzat per la Comissió Sectorial TIC de la CRUE (Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles) realitza una anàlisi global i minuciós de les TU des de tots els punts de vista. Per a açò, es duu a terme un inventari detallat dels elements TU presents en els campus, s'aborda una anàlisi de les bones pràctiques en la gestió de les TU i es valora com es governen les TU en les nostres universitats a partir d'una visió estratègica.

Es troba disponible l'informe UNIVERSITIC 2014, elaborat per la Comissió Sectorial de Tecnologies de la Informació de la CRUE (Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles). En la seua presentació, el president de la CRUE, va destacar la vital importància “de la contribució de les Tecnologies de la Informació a les dos principals missions de la universitat: la docència i la investigació”.

L'encarregat de presentar este informe ha sigut el President de la Comissió Sectorial CRUE-TIC qui ha posat en relleu la participació “63 universitats, que agrupen al 84% dels estudiants del Sistema Universitari Español”.

Per a aconseguir el detall d'informació desitjat, s'utilitza un catàleg d'indicadors, compost per tres tipus d'indicadors diferents: els indicadors de descripció de les TU; els indicadors de gestió de les TU, i els indicadors de Govern de les TU.

Dins dels indicadors de "Descripció de les TU" es troba l'Eix 3: "Processos de Gestió" on es tracten els aspectes relacionats amb l'administració electrònica. Els objectius analitzats han sigut "Disposar d'aplicacions informàtiques per als processos de gestió universitària", "Agilitzar l'atenció als usuaris utilitzant noves tecnologies" i "Promoure l'administració electrònica". Algunes de les conclusions més ressenyables són:

  • El 82% sobre un total de 51 processos de gestió universitària proposats per UNIVERSITIC compta amb una aplicació informàtica específica.
  • Sobre el total de 20 elements propis de l'administració electrònica inclosos en el catàleg UNIVERSITIC, un 60% estan implantats. L'evolució d'este indicador és positiva, experimentant un augment del 5,9% en l'últim any. 
  • El 48,4% dels procediments administratius (sobre un total de 7 procediments analitzats) estan disponibles en la seu electrònica. Si tenim en compte les universitats que han respost en 2013 i 2014 es comprova com existix un augment del 15,36%.

Les dades que oferix l'informe són molt importants tant per a les universitats, atés que poden comparar la seua situació amb la resta i poden conéixer les bones pràctiques posades en marxa en altres universitats, com per al teixit empresarial del sector TU ja que així coneixen de primera mà les fortaleses, manques i demandes en TU de les universitats el que els permet avançar-se i adequar les seues solucions a estes.

El futur de l'educació està clarament marcat i influenciat per les TU, les dades facilitades per l'informe UNIVERSITIC permeten que tot el Sistema Universitari Español puga millorar i afrontar en millors condicions el futur pròxim, ja que un ús adequat i estratègic de les TU pot oferir un avantatge competitiu a les universitats espanyoles.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Secretària General d'Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica