La Diputació d'Huelva implanta el seu nou sistema d'administració electrònica en 25 municipis

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

09 febrer 2015

Mitjançant la firma d'un conveni estos municipis han renovat part de les seues aplicacions com són la gestió del registre, el padró i el cementeri, que en breu connectaran amb la seu electrònica i que permetrà la realització de tràmits online.

Este projecte es troba emmarcat dins de l'estratègia d'implantació de el ‘Model Integral de Gestió Municipal’ que té com a objectiu minimitzar les manques de recursos humans i d'infraestructures que tenen els municipis. El nou sistema permet una optimització de recursos a través d'un model centralitzat de programari i maquinari que millora el suport i l'atenció que s'oferix des de la Diputació i els propis ajuntaments.

En esta primera fase són ja 25 els ajuntaments en els quals s'han instal·lat les noves aplicacions i s'han migrat les dades corresponents que des d'este moment estan allotjats en el Centre de Procesament de dades de la Diputació, garantint la seua integritat, accés i compliment de la legislació corresponent en matèria de protecció de dades i seguretat.

Al mateix temps s'està duent a terme la inclusió dels ajuntaments en la xarxa corporativa per a poder connectar-se a la xarxa de la Diputació d'Huelva. Cinquanta-sis municipis ja s'han incorporat a esta. I s'està implantant en cinquanta-dos municipis de la província una versió de l'aplicació de comptabilitat que permet la recepció de factures electròniques.

Esta iniciativa al costat de la posada en marxa del Pla de Modernització d'Equips Informàtics, busca avançar cap a una administració integrada en la societat, amb servicis públics de qualitat centrats en la ciutadania; incrementar l'ús dels servicis públics electrònics; racionalitzar i optimitzar l'ocupació de les TIC en les Administracions Públiques; i la renovació dels recursos tecnològics per a adaptar-los als nous sistemes de procediments d'administració electrònica són algunes de les prioritats estratègiques que s'estan duent a terme des del Servici d'Innovació.

Els municipis inclosos en esta primera fase són: Alájar, L'Ametler, Almonaster la Real, Alosno, Bonares, Caps Rossos, Cerro d'Andévalo, Chucena, El Magraner, Jabugo, Camamil·la, Pobla de Guzmán, Port Moral, Rociana del Comtat, Rosal de la Frontera, Sant Bartolomé de la Torre, Sant Silvestre de Guzmán, Sanlúcar de Guadiana, Santa Bàrbara de Casa, Valdelarco, Villablanca, Villanueva de les Creus, Villanueva dels Castillejos, Villarrasa i Zufre.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa
  • Servicis electrònics