La Diputació d'Huelva implanta el seu nou sistema d'administració electrònica en 25 municipis

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

09 febrer 2015

Mitjançant la signatura d'un conveni aquests municipis han renovat part de les seves aplicacions com són la gestió del registre, el padró i el cementiri, que en breu connectaran amb la seu electrònica i que permetrà la realització de tràmits online.

Aquest projecte es troba emmarcat dins de l'estratègia d'implantació de el ‘Model Integral de Gestió Municipal’ que té com a objectiu minimitzar les manques de recursos humans i d'infraestructures que tenen els municipis. El nou sistema permet una optimització de recursos a través d'un model centralitzat de programari i maquinari que millora el suport i l'atenció que s'ofereix des de la Diputació i els propis ajuntaments.

En aquesta primera fase són ja 25 els ajuntaments en els quals s'han instal·lat les noves aplicacions i s'han migrat les dades corresponents que des d'aquest moment estan allotjats al Centre de Procesament de dades de la Diputació, garantint la seva integritat, accés i compliment de la legislació corresponent en matèria de protecció de dades i seguretat.

Al mateix temps s'està duent a terme la inclusió dels ajuntaments a la xarxa corporativa per poder connectar-se a la xarxa de la Diputació d'Huelva. Cinquanta-sis municipis ja s'han incorporat a aquesta. I s'està implantant en cinquanta-dos municipis de la província una versió de l'aplicació de comptabilitat que permet la recepció de factures electròniques.

Aquesta iniciativa al costat de l'engegada del Pla de Modernització d'Equips Informàtics, cerca avançar cap a una administració integrada en la societat, amb serveis públics de qualitat centrats en la ciutadania; incrementar l'ús dels serveis públics electrònics; racionalitzar i optimitzar l'ocupació de les TIC en les Administracions Públiques; i la renovació dels recursos tecnològics per adaptar-los als nous sistemes de procediments d'administració electrònica són algunes de les prioritats estratègiques que s'estan duent a terme des del Servei d'Innovació.

Els municipis inclosos en aquesta primera fase són: Alájar, L'Ametller, Almonaster la Real, Alosno, Bonares, Caps Rossos, Cerro d'Andévalo, Chucena, El Magraner, Jabugo, Camamilla, Pobla de Guzmán, Port Moral, Rociana del Comtat, Rosal de la Frontera, Sant Bartolomé de la Torre, Sant Silvestre de Guzmán, Sanlúcar de Guadiana, Santa Bàrbara de Casa, Valdelarco, Villablanca, Villanueva de les Creus, Villanueva dels Castillejos, Villarrasa i Zufre.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa
  • Serveis electrònics