Via Oberta. Interoperabilitat en les Administracions Públiques Catalanes

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

04 febrer 2015

En 2014, 484 ens públics han estat en disposició d'accedir a dades i documents d'altres administracions havent consumit gairebé 15 milions d'ells.

El Consorci AOC de Catalunya acaba de publicar un resum dels indicadors d'ús dels seus serveis en 2014. Segons indiquen, 2014 ha estat un any en què els serveis d'AOC han seguit creixent tant en volum d'usuaris com en els seus usos. A més, els índexs de disponibilitat s'han mantingut en la seva majoria per sobre dels valors fixats com a òptims. Des del següent enllaç, pot accedir al document de resum dels indicadors dels serveis AOC de 2014 (Obre en nova finestra) .

Alguns aspectes a destacar són:

Tràmits interadministratius

22.661 usuaris. 2.128 ens catalans estan en disposició d'enviar o rebre tràmits telemàticament. Durant 2014 s'han enviat 404.284 tràmits, un augment important respecte als més de 280.000 de 2013. Els principals usuaris han estat, per aquest ordre, el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, la Diputació de Girona, el Consorci AOC, i les Sindicatura de Comptes i de Greuges. D'altra banda, com a enviaments més utilitzats trobem la "Comunicació de crema d'agents rurals" del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Mitjà Rural i el "Enviament d'informació, escrits i documents".

Via Oberta

Aquest 2014, 484 ens públics han estat en disposició d'accedir a dades i documents d'altres administracions; d'aquests, 395 són ajuntaments. El consum total de dades i documents ha estat de 14.739.390, superant per més de 2'5 milions el consum de 2013.

Els serveis més consultats han estat, en primer lloc, les dades de renda de l'AEAT, seguits del Títol de Família Nombrosa, les prestacions socials públiques de l'INSS, les dades dels padrons municipals d'habitants i el Registre de Vehicles i Conductors. Per la seva banda, els principals consumidors han estat la Generalitat de Catalunya amb més de 7'8 milions de consultes. Després tenim l'Institut Municipal d'Hisenda de l'Ajuntament de Barcelona i de l'ORGT de la Diputació de Barcelona. Quant a les finalitats de consulta, cal destacar que més del 45% han estat para "ajudes, subvencions i beques".

Més informació i indicadors en la font original de la notícia (Obre en nova finestra)

• Interoperabilitat