Disponible la versió 5 de la plataforma de participació ciutadana open Irekia - Govern Obert del Govern Basc

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

10 octubre 2014

El Govern Basc ha presentat la nova versió del seu producte, alliberat com a programari lliure, per a la seua utilització per qualsevol administració pública.

El Govern Basc ha presentat l'aplicació de programari lliure (versió v5) d'Open Open Irekia(Obri en nova finestra) – Govern Obert al personal d'ajuntaments, universitats, Juntes Generals i Diputacions en una jornada que va tindre lloc en la seu de Presidència-Lehendakaritza a Vitòria-Gasteiz. Es tracta d'una aplicació que està a la disposició d'institucions, usuaris, desenvolupadors i comunitat en general perquè desenvolupen plataformes que incentiven la participació i la transparència.

En un acte dirigit pel Director de Govern Obert, Luis Petrikorena, s'ha incidit en l'oportunitat que oferix Open Irekia per a avançar en cada institució cap a la filosofia de Govern Obert. Segons Petrikorena cada nova aplicació que es genere en les institucions suposa una nova aportació a la xarxa de plataformes que incentiven la participació ciutadana. Un concepte que pràcticament està inclòs en cada projecte de Llei que es tramita al Parlament Basc ja que estos han d'estar exposats a la participació de les persones.

L'encontre ha tingut un caràcter divulgatiu i tècnic i s'ha aprofundit en les característiques d'Open Irekia i en com desenvolupar noves plataformes en cada institució. cal destacar que la llicència és pública, EUPL, no suposa cost algun i requerix únicament la cita al Govern Basc

Més informació sobre la solució IREKIA en CTT
Descàrrega del programari open Irekia(Obri en nova finestra)

• Software Libre