" /> Política de Gestió de Documents Electrònics, convertint-se amb això en la primera administració municipal d'Espanya que compleix amb aquest requisit normatiu, obligatori per a totes les administracions públiques des de la promulgació de la Llei d'Accés Electrònic dels Ciudadanos als serveis públics, i els seus textos de desenvolupament.
 " /> PAe - L'Ajuntament de Cartagena, pioner en gestió de documents electrònics

L'Ajuntament de Cartagena, pioner en gestió de documents electrònics

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

27 octubre 2014

L'Ajuntament de Cartagena, a través de l'Arxiu Municipal i del Servei d'Informàtica, acaba d'aprovar la seva Política de Gestió de Documents Electrònics, convertint-se amb això en la primera administració municipal d'Espanya que compleix amb aquest requisit normatiu, obligatori per a totes les administracions públiques des de la promulgació de la Llei d'Accés Electrònic dels Ciudadanos als serveis públics, i els seus textos de desenvolupament.

El document es troba ja disponible en Butlletí Oficial de la Regió de Múrcia(Obre en nova finestra) , així com a la Seu Electrònica de l'Ajuntament(Obre en nova finestra) .

La Política de Gestió de Documents Electrònics de l'Ajuntament de Cartagena ha estat incorporada com a exemple al Portal d'Administració Electrònica del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques .

Segons ha assenyalat la Regidora de Cultura i Educació, Rosario Montero, amb això, no només es millora, agilita i racionalitza la gestió diària, sinó que es presta un servei més ràpid i eficaç a la població. A més, ha afegit l'edil, tant l'Ajuntament com els ciutadans tenen garanties que els documents que ja s'estan produint en suport digital es preservaran de manera autèntica al llarg del temps.

En la seva elaboració s'han tingut en compte tant la normativa espanyola, una de les més avançades d'Europa en aquest sentit, com les millors i més desenvolupades pràctiques a nivell internacional.

Font de la notícia(Obre en nova finestra)

• Interoperabilitat