datos.gob.es mitjançant la federació del seu catàleg de dades obertes.

" /> datos.gob.es mitjançant la federació del seu catàleg de dades obertes.  " /> PAe - Federació d'Aragó Open Data al portal nacional de dades obertes

Federació d'Aragó Open Data al portal nacional de dades obertes

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

17 novembre 2014

El Govern d'Aragó aposta per incorporar i actualitzar la informació dels seus conjunts de dades reutilitzables en datos.gob.es mitjançant la federació del catàleg de dades obertes(Obre en nova finestra) .

En 6 de febrer de 2013, el Govern d'Aragó es va sumar al moviment open data estatal en llançar el seu propi catàleg de dades obertes a través del portal Aragó OpenData . Administrat per la seva Direcció general de Noves Tecnologies, la Comunitat Autònoma posa així a la disposició dels ciutadans i companyies de la CC.AA. una gran quantitat d'informació pública per a la seva consulta i lliure reutilització.

En l'actualitat, els usuaris poden descarregar més d'1.700 conjunts de dades, permetent el seu filtrat segons la seva temàtica (amb més de vint categories preses de la Norma Tècnica Interoperabilitat de Reutilització de Recursos de la Informació(Obre en nova finestra) o per la seva tipologia (fulls de càlcul, RSS, fotos, mapes o text pla). Tots els conjunts de dades, si no s'indica el contrari, estan subjectes a la llicència Creative Commons.

Per a aquells usuaris no tècnics, Aragó OpenData (Obre en nova finestra) disposa de serveis geolocalizados, informació en temps real i visualitzacions que ofereixen les dades de forma intuïtiva, de manera que als ciutadans els és més senzill apropar-se a les dades. D'altra banda, per infomediarios amb coneixements informàtics es disposa de serveis orientats a l'automatització de la informació. Així, al costat de l'API API nativa de CKAN(Obre en nova finestra) ,  el portal disposa de tres APIS addicionals: Aragó Open Social Data (Obre en nova finestra) que permet escoltar les converses sobre Aragó en diferents fonts (xarxes socials, wikis, blogs…); Aragopedia(Obre en nova finestra) , iniciativa per apropar les dades regionals i comarcals als ciutadans a través de mapes i gràfics que ha permès que cadascun dels 731 municipis d'Aragó i els seus 33 comarques disposin d'una pàgina de dades obertes; i AragoDBPedia(Obre en nova finestra)  que permet l'accés a les dades que dins d'AragoPedia s'han transformat a formats semàntics.

A més de generar riquesa i fomentar la transparència, gràcies a aquesta iniciativa, el govern aragonès posseeix una eina addicional que ajudi a millorar la qualitat de la seva pròpia informació així com la interoperabilitat d'aquestes dades.

Per aconseguir aquest últim objectiu, Aragó Open Data recentment va federar el seu catàleg de dades dins del projecte europeu HOMER (Obre en nova finestra) del que forma part i ara ha federat recentment el seu catàleg open data (1764 datasets) amb el portal nacional datos.gob.es(Obre en nova finestra) ;  permetent que qualsevol usuari nacional tingui accés als seus conjunts de dades des d'un punt únic a Espanya

Més informació sobre la solució datosgob

• Govern obert, Informes i Estudis
  • Centre de Transferència de Tecnologia