datos.gob.es mitjançant la federació del seu catàleg de dades obertes.

" /> datos.gob.es mitjançant la federació del seu catàleg de dades obertes.  " /> PAe - Federació d'Aragó Open Data en el portal nacional de dades obertes

Federación de Aragón Open Data en el portal nacional de datos abiertos

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

17 novembre 2014

El Govern d'Aragó aposta per incorporar i actualitzar la informació dels seus conjunts de dades reutilitzables en datos.gob.es mitjançant la federació del catàleg de dades obertes(Obri en nova finestra) .

En 6 de febrer de 2013, el Govern d'Aragó es va sumar al moviment open data estatal en llançar el seu propi catàleg de dades obertes a través del portal Aragó OpenData . Administrat per la seua Direcció general de Noves Tecnologies, la Comunitat Autònoma posa així a la disposició dels ciutadans i companyies de la CC.AA. una gran quantitat d'informació pública per a la seua consulta i lliure reutilització.

En l'actualitat, els usuaris poden descarregar més d'1.700 conjunts de dades, permetent el seu filtrat segons la seua temàtica (amb més de vint categories preses de la Norma Tècnica Interoperabilitat de Reutilització de Recursos de la Informació(Obri en nova finestra) o per la seua tipologia (fulls de càlcul, RSS, fotos, mapes o text pla). Tots els conjunts de dades, si no s'indica el contrari, estan subjectes a la llicència Creative Commons.

Per a aquells usuaris no tècnics, Aragó OpenData (Obri en nova finestra) disposa de servicis geolocalizados, informació en temps real i visualitzacions que oferixen les dades de forma intuïtiva, de manera que als ciutadans els és més senzill acostar-se a les dades. D'altra banda, per a infomediarios amb coneixements informàtics es disposa de servicis orientats a l'automatització de la informació. Així, al costat de l'API API nativa de CKAN(Obri en nova finestra) ,  el portal disposa de tres APIS addicionals: Aragó Open Social Data (Obri en nova finestra) que permite escuchar las conversaciones sobre Aragón en diferentes fuentes (redes sociales, wikis, blogs…); Aragopedia(Obri en nova finestra) , iniciativa per a acostar les dades regionals i comarcals als ciutadans a través de mapes i gràfics que ha permès que cadascun dels 731 municipis d'Aragó i els seus 33 comarques disposen d'una pàgina de dades obertes; i AragoDBPedia(Obri en nova finestra)  que permite el acceso a los datos que dentro de AragoPedia se han transformado a formatos semánticos.

A més de generar riquesa i fomentar la transparència, gràcies a esta iniciativa, el govern aragonés posseïx una ferramenta addicional que ajude a millorar la qualitat de la seua pròpia informació així com la interoperabilitat d'aquestes dades.

Per a aconseguir este últim objectiu, Aragó Open Data recentment va federar el seu catàleg de dades dins del projecte europeu HOMER (Obri en nova finestra) del que forma part i ara ha federat recentment el seu catàleg open data (1764 datasets) amb el portal nacional datos.gob.es(Obri en nova finestra) ;  permetent que qualsevol usuari nacional tinga accés als seus conjunts de dades des d'un punt únic a Espanya

Més informació sobre la solució datosgob

• Govern obert, Informes i Estudis
  • Centre de Transferència de Tecnologia