accesskey_mod_content

El node d'interoperabilitat de la Xunta de Galícia possibilitarà en 2015 un estalvi de més de 5 milions en càrregues administratives.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

20 juny 2014

Pasaxe! permet l'intercanvi d'informació entre les administracions estatal, autonòmica i local i evita presentar documents que consten en poder d'estes.

En el marc del Pla de modernització de l'Administració autonòmica, la Xunta impulsarà els servicis disponibles en el node d'interoperabilitat Pasaxe! amb l'objectiu d'aconseguir el milió de consultes en 2015, la qual cosa possibilitarà un estalvi de 5 milions d'euros per la reducció de càrregues administratives. A més, enguany es posarà en marxa el sistema de notificacions electròniques Notific@, que substituirà les comunicacions certificades per correu comú amb les mateixes garanties legals, de seguretat i confidencialitat.

Pasaxe! és la plataforma tecnològica que permet l'intercanvi d'informació entre les administracions autonòmica, estatal i local evitant al ciutadà acostar documentació que ja està en poder de les administracions públiques. Es complix així amb els deures establits en la Llei 11/2007, del 22 juny, d'accés electrònic dels ciutadanes als servicis públics.

Pasaxe! va entrar en funcionament amb quatre procediments, els existents fins ara en el portal d'interoperabilitat que la Xunta va posar en marxa en 2010 per als seus departaments, i que en els últims tres anys va evitar als ciutadans la presentació de més de 680.000 còpies de documents o certificats d'identitat, residència i cadastre. Les consultes l'este portal van suposar un estalvi per reducció de càrregues administratives de més de 780.000 euros.

A estos servicis, Pasaxe! va incorporar 15 més i al llarg de l'any s'aconseguiran un total de 30 com l'impost d'activitats econòmiques, el títol de família nombrosa, títols universitaris i no universitaris o el certificat de discapacitat, entre uns altres. Amb la incorporació dels nous servicis la previsió és augmentar en un 300% el nombre de consultes pel que s'aconseguirà el milió en 2015. A més, la Xunta posarà a la disposició dels ajuntaments el node d'interoperabilitat, la qual cosa els permetrà accedir als servicis d'interoperabilitat de l'Administració general de l'Estat.

Font original de la notícia (Obri en nova finestra)

La plataforma gallega utilitza els servicis oferits per la Plataforma d'Intermediació de Dades  que gestiona els certificats oferits per l'Administració General de l'Estat.

  • Interoperabilitat