content _ mod _ accesskey

Europako lehen araua izatea informazioaren teknologiak

2004ko otsailaren 6a

behatokiaren logoa.

IKT produktuak eta zerbitzuak bermatu behar dituen betekizun funtzionalak ezartzen diren pertsona guztien eskura, telefono mugikorrak, ordenagailuak...), web orrietan barrena, erosketa publiko daude, bai eta gainerako erabilerak.

Los organismos europeos de Normalización CEN (Comité Europeo de Normalización), CENELEC (Comité Europeo de Normalización Electrotécnica) y ETSI (Instituto Europeo de Normalización de las Telecomunicaciones) han aprobado la primera norma europea de Accesibilidad para productos y servicios de Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC).

Esta norma, la EN 301 549 ‘Requisitos de accesibilidad adecuados para la contratación pública de productos y servicios TIC en Europa’, establece los requisitos funcionales que garantizarán que los productos y servicios TIC sean accesibles para todas las personas; por ejemplo, desde un teléfono móvil, hasta ordenadores, pasando por páginas web; así, los requisitos para la web se basan en las directrices de accesibilidad de contenidos web WCAG 2.0, desarrolladas por W3C, estando en línea con los indicados en la norma española UNE 139803, ‘Requisitos de accesibilidad para contenidos en la Web’. Además, la norma europea describe los procedimientos de ensayo y la metodología de evaluación de cada uno de ellos.

Arau horren emaitza (europako batzordearen agintaldia 376 europako estandar bat egiteko, eta interesdun guztien adostasunez hartuko dute parte. AENOR (Leiho berri batean Irekitzen Du) lan taldea (bete du idazkariak.

El documento, cuya publicación está prevista a lo largo de febrero, está orientado tanto a compras públicas como al resto de usos; de hecho, la directiva europea de compras públicas, recientemente aprobada por el Parlamento Europeo, contempla la aplicación de requisitos de accesibilidad para las personas con discapacidad. La norma será adoptada próximamente al catálogo español como UNE-EN 301 549 por parte de AENOR, la entidad legalmente responsable del desarrollo de las normas técnicas en España.

Dokumentuen Multzoa osatzen dute lantaldea arduraz lagina esanguratsua duten aldeak: alde (enpresa liderrak (Microsoft, IBM, Blackberrytik, Adobe, edo Nokia, Siemens, besteak beste), erakunde independente (W3C) eta erabiltzaileen elkarteek eta ezinduak (EDF, ANEC), unibertsitateek (UPM -Universidad Madrid- Politeknikoa) eta herri administrazioak (Europako batzordea, osasun Ministerio espainiarrak, Gizarte-zerbitzuen eta berdintasunerako), besteak beste.

Arau tekniko onak dituzte eta adostasuna dagokionez (merkatu garrantzitsu lantzeko modurik onena - erakundeentzat eta oro har gizartearentzat eta, ondorioz, nabarmen murriztu ziurgabetasuna aurre egiterakoan, merkatu berri bat hartu edo prozesua dituzte Arauak eta kasuan-kasuan alderdien parte-hartzea izan dira (adostasuna.

Europako arau horren gain, beste hiru erakusketa osatzen duten txosten teknikoak onartu dira:

• 550 T 'arauari dagozkion Agiriak (101, 301 ‘ irisgarritasun-baldintzak kontratazio publikoa/produktu eta zerbitzu egokiak ’ europan.
  • 551 ‘. 101 Erabilerarako jarraibide egokiak emateko irizpideak kontratazio publikoari buruzko IKT produktuen eta zerbitzuen irisgarritasuna ” europan.
  •  TR 101 552 ‘Directrices para la evaluación de la conformidad en los requisitos de accesibilidad para la contratación pública de productos y servicios TIC en Europa’.

Tresna informatikoak ere lagungarri izango diren garatzen ari da sarean, behar diren baldintzen arabera funtzionatzeko, neurrira egin daitezke zerrenda baldintzak, bere lau dokumentuen informazio garrantzitsuena.

Albistearen iturria. (Leiho berri batean Irekitzen Du)

Berri honi buruz gehiago (Leiho berri batean Irekitzen Du)

• Erabilerraztasuna
Sarbide Nagusia