La Diputació de Girona renova 140 webs municipals

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

04 febrer 2014

La Diputació de Girona renovarà en els propers mesos les webs d'uns 140 municipis gironins , tots de menys de 5.000 habitants . Els objectius de l'actualització de les webs són personalitzar-los segons el municipi , fer-los servir d'eina de promoció i facilitar l'ús de les tecnologies actuals , com són les xarxes socials . A més , es preveu un pla de treball entre responsables de la Diputació i els ajuntaments per facilitar la millora de forma continuada.

"Sempre amb la idea d'ajudar als ajuntaments , en la millora de les seves instal·lacions , que és la raó de ser de la Diputació" , diu el vice-president primer de l'ens supramunicipal , Miquel Noguer .

La renovació de les webs , que s'ha començat en els municipis de Camprodon i Fornells de la Selva com a prova pilot , es fa des de l'Oficina de Suport a l'Administració Electrònica, que depèn del servei de Sistemes i Tecnologies de la informació de l'Àrea de Règim Econòmic i Noves Tecnologies de la Diputació . A partir d'ara , es comença amb la resta de webs municipals , fins a arribar gairebé a les 140, amb la finalitat clara de donar un aire nou als actuals webs , que han romàs molt estàtics , i de tractar d'implicar encara més els ajuntaments.

La nova actualització es concreta en una gran imatge de portada en la qual es poden posar fins a tres promocions destacades , ja sigui d'alguna activitat del moment o d'un lloc especial del municipi . Seguidament , apareixen les promocions fixes , les promocions permanents durant l'any i les promocions variables , entre les quals es troben l'agenda i les notícies del municipi . A més , totes les pàgines noves tindran un menú dels diferents accessos i una relació de les xarxes socials . Queda clar que la renovació comporta un canvi tecnològic , de disseny gràfic i conceptual , ja que ha de ser una eina de promoció del municipi . En aquest punt , cada ajuntament haurà de decidir què promociona .

Els tècnics de la Diputació volen deixar clar que amb la renovació de les webs intenten " adaptar a la realitat actual , donant un toc més en concordança amb el municipi " . Amb aquesta millora , els tècnics preveuen que al llarg de l'any les webs acabin concretant en dues o tres plantilles bàsiques .

A més , durant l'any es preveu dur a terme un pla de millora contínua . El pla es concretarà en sessions de treball , amb responsables dels ajuntaments i de diverses àrees de la Diputació , per tractar de fer un treball cooperatiu sobre l'experiència de l'actualització amb vista a poder millorar el disseny , els continguts o les novetats de manera continuada .

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa
  • Ciutadà