Aporta en premis d'innovació de la UE

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

14 maig 2013

La Comissió Europea ha anunciat els finalistes de la primera convocatòria dels “Premis a la Innovació en l'Administració Pública.

La Comissió Europea ha anunciat els finalistes(Obre en nova finestra)  de la primera convocatòria dels “Premis a la Innovació en l'Administració Pública”, entre els quals figura el Projecte Aporta ( datos.gob.es(Obre en nova finestra) ), iniciativa conjunta de la Secretària d'Estat d'Administracions Públiques i la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Societat de la Informació. La convocatòria s'emmarca dins de la iniciativa “Innovation Europe”, un de les set línies d'acció derivades del pla estratègic de la Unió Europea “Europa 2020”, que cerca fomentar el creixement, inclusió i innovació en la Unió i els seus Estat membres.

La convocatòria té tres categories de premis:

• Iniciatives per al ciutadà: assistència a les persones d'edat, transport respectuós amb el medi ambient, pressupostos participatius, etc.
  • Iniciatives per a l'empresa: creació de plataformes de xarxes per a noves empreses, suport a emprenedors rurals mitjançant instruments de comerç electrònic, etc.
  • Iniciatives d'educació i recerca: nous enfocaments de la formació professional, millora de l'entorn d'aprenentatge a l'escola primària, ajuda a l'emprenedoria per part d'investigadors, etc.

Es preveu atorgar tres premis en cada categoria dotats amb una aportació econòmica de 100.000 Euros per donar continuïtat a activitats dins de la iniciativa premiada. En la selecció de guanyadors entre les iniciatives es valorarà

• Originalitat i facilitat de reproducció de la iniciativa
  • Importància econòmica per a la col·lectivitat
  • Importància social per a la col·lectivitat
  • Ús al que es pensa destinar la dotació del premi.

S'han presentat a la convocatòria 204 iniciatives dels Estats membres i Estats associats de la Unió Europea. El nostre país, amb quatre finalistes, és l'Estat membre que major nombre iniciatives en la llista final de candidats.

La candidatura presentada en la categoria d'iniciatives per a l'empresa, el Projecte Aporta, ha estat seleccionada dins de la llista curta final del jurat. La presentació de la candidatura va ser acompanyada de cartes de suport d'institucions públiques de diferents Administracions Espanyoles, empreses infomediarias i organismes d'estandardització internacionals.

La resolució del jurat serà coneguda en la segona quinzena de Maig, estant previst anunciar els guanyadors a la ciutat Irlandesa de Cork el 6 de Juny de 2013 dins de l'edició 2013 de WIRE (Week of Innovative Regions of Europe).

El projecte Aporta és una iniciativa conjunta del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques i el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme amb la col·laboració de Red.es

Més informació en CTT Solució: datosgob

• Govern obert, Informes i Estudis