Datos.gob.es rep el Premi a la Innovació en l'Administració Pública atorgat per la Comissió Europea

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

10 juny 2013

El portal web Datos.gob.es(Obri en nova finestra) , creat dins del Projecte Aporta posat en marxa de manera conjunta pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques i el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, a través de Red.es, ha resultat guardonat en l'edició 2013 dels ‘ Premis a la Innovació en l'Administració Pública’(Obri en nova finestra) que atorga la Comissió Europea.

L'acte d'entrega dels premis ha tingut lloc avui a la ciutat irlandesa de Cork, en el marc d'una nova edició de la Setmana de les regions innovadores d'Europa ( WIRE(Obri en nova finestra) , Week of Innovative Regions of Europe). Estos premis es convoquen com a part de la iniciativa ‘Innovation Union’(Obri en nova finestra) , una de les set línies d'acció derivades del pla estratègic ‘Europa 2020’ per al foment del creixement, inclusió i innovació en la Unió Europea i els seus estats membres.

El portal Datos.gob.es ha sigut premiat en la categoria de ‘Iniciatives per a l'empresa’ per la seua originalitat, facilitat de reproducció i importància econòmica i social. En esta edició 2013 dels ‘Premis a la innovació en l'Administració Pública’ han resultat guardonats 9 projectes procedents de Croàcia, Finlàndia, Holanda, Portugal, Eslovàquia, Espanya, Suècia i Regne Unit.

La UE reconeix, d'esta forma, el paper que exercix Datos.gob.es en la seua labor d'impuls al sector públic en l'obertura de dades i en el foment de la seua reutilització per part d'empreses i ciutadans. Al mateix temps, es consolida la posició de lideratge d'Espanya en l'àmbit de l'Open Data i de la reutilització d'informació del sector públic, recentment situada en segon lloc a Europa, segons la Plataforma ePSI (European Public Sector Information Platform(Obri en nova finestra) ), després de Regne Unit.

Font original de la Notícia: Red.es(Obri en nova finestra)

• Govern obert, Informes i Estudis
  • Centre de Transferència de Tecnologia