accesskey_mod_content

Directori Comú d'Unitats Orgàniques i Oficines.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

03 gener 2013

Peça clau per a la interoperabilitat en l'intercanvi de seients registrals, factures, documents i expedients electrònics.

L'ampli nombre d'Administracions i actius d'informació associades a les mateixes (procediments, registres, factures, persones, oficines, documents, expedients etc.) obliga necessàriament a identificar els seus òrgans i unitats per implementar correctament els sistemes d'informació que els gestionen.
L'article 9 de l'Esquema Esquema Nacional d'Interoperabilitat marca la necessària interoperabilitat dels diferents Inventaris/Directoris i fixa un escenari d'interoperabilitat amb un Directori Comú, que estableixi el model d'informació mínim i la codificació única necessària perquè els sistemes de les diferents Administracions es relacionin entre si
El Directori Comú (DIR3) proporciona la relació jeràrquica de l'estructura de les Administracions amb codificació única, i és actualitzat de forma corresponsable per totes les Administracions participants. És a dir, el Directori implementa un model de convivència entre múltiples fonts de dades, de diferents Administracions, de manera que totes convisquin entre si i puguin beneficiar-se unes d'unes altres. Pot consultar més informació sobre este tema en Nota Tècnica de l'OBSAE: Directori Comú d'Unitats Orgàniques i Oficines
La descripció detallada del servei Directori Comú (DIR3) , l'estructura de la informació i les possibilitats d'integració es recullen al Centre de Transferència de Tecnologia (CTT) al Portal de l'Administració Electrònica.

  • Interoperabilitat