El Catàleg de dades aconseguix més d'1.000 conjunt de dades

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

26 agost 2013

El Catàleg de dades de datos.gob.es aconseguix més d'1.000 conjunts de dades catalogades i publicats amb l'objectiu de ser reutilitzats per tercers.

Publicar més d'1.000 conjunt de dades ha sigut possible gràcies a l'aposta realitzada des de les diferents administracions públiques en pro de la reutilització de la informació pública, i en resposta a les sol·licituds rebudes des del sector empresarial i la ciutadania. A través de les demandes arreplegades s'ha precisat la forma i el contingut dels conjunts de dades amb major impacte i les temàtiques més demandades, la qual cosa ha ajudat a les administracions a concretar la publicació dels primers conjunts de dades.
La trajectòria del Catàleg de dades de datos.gob.es s'inicia a l'octubre de 2011. En respostes al Reial decret 1495/2011, de 24 d'octubre, pel qual es desenvolupa la Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre reutilització de la informació del sector públic, per a l'àmbit del sector públic estatal, es publiquen propostes de conjunt de dades del sector públic estatal descrits d'acord a la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Reutilització de recursos d'informació. Al setembre de 2012 s'inicia el servici de suport RISP en suport de la publicació de conjunt de dades i compliment del RD 1495/2011, que accelera la publicació de conjunts de dades en el Catàleg.

Al llarg del 2013, a més de l'Administració General de l'Estat, han publicat en el Catàleg altres administracions tals com l'Ajuntament de Saragossa i l'Ajuntament de Gijón.

L'enriquiment del catàleg també s'ha vist afavorit per la possibilitat de publicació massiva de conjunts de dades a través de la ferramenta de federació de catàlegs. Gràcies a esta funcionalitat és possible automatitzar tant la càrrega com l'actualització de les dades.
Superar els 1.000 registres suposa per a l'equip de datos.gob.es un assoliment important, que anima a seguir recolzant a les Administracions en el seu interés per la publicació de dades de qualitat, així com per la posada en marxa de diverses iniciatives que afavorisquen la tendència imparable en l'obertura d'informació pública i de la seua reutilització.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Govern obert, Informes i Estudis