Disponibles 4 nous projectes de Normes Tècniques d'Interoperabilitat.
• Catálogo de estándares: Establece un catálogo formado por un conjunto mínimo de estándares que satisfacen lo previsto en el artículo 11 del Real Decreto 4/2010 y que dan soporte al resto de Normas Técnicas de Interoperabilidad; asimismo establece condiciones necesarias para su revisión y actualización. Atendiendo a lo anterior, el uso de estándares no incluidos en esta norma respondería a necesidades específicas que igualmente aplicarían lo establecido en dicho artículo 11. Se ciñe estrictamente a la finalidad de encontrarse al servicio de la interoperabilidad.
• Protocols d'intermediació de dades: En primer lloc i amb caràcter general, definix els rols dels agents que participen en els intercanvis mitjançats de dades; i, en segon lloc, establix les condicions relatives als processos d'intercanvi mitjançat de dades a través de la Plataforma d'intermediació del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, condicions així mateix aplicables a plataformes d'intermediació d'altres Administracions Públiques. Aquests rols i condicions s'establixen en termes d'interoperabilitat tecnològica i s'aplicaran al costat de les consideracions que corresponguen a la naturalesa de la informació objecte de l'intercanvi o cessió de dades, de conformitat amb la legislació que resulte d'aplicació.
• Relació de models de dades: Definix les condicions per a establir i publicar els models de dades als quals es referix el citat article 10 del Reial decret 4/2010 relatives al format, identificació i documentació associada als models de dades, als seus possibles usos així com a les seues definicions i codificacions associades, a fi de facilitar la interacció amb el Centre d'Interoperabilitat Semàntica, encarregat de la seua publicació. Quant a les definicions i codificacions associades als models de dades, la norma establix les condicions relatives a aquelles d'interés estadístic. Este model d'intercanvi i publicació de models de dades està alineat amb pràctiques i estàndards reconeguts a nivell europeu promoguts des de SEMIC.EU.
• Política de gestió de documents electrònics: Establix els conceptes relacionats amb el desenvolupament de polítiques de gestió de documents electrònics, identifica els processos de la gestió de documents en el marc de l'administració electrònica i establix els principis necessaris per al desenvolupament i aplicació de polítiques de gestió de documents electrònics per part de tots els òrgans de l'Administració i Entitats de Dret Públic vinculades o dependents d'aquella.
Per a estos quatre projectes s'ha aplicat el mateix procediment d'elaboració que per a les set Normes Tècniques d'Interoperabilitat anteriorment aprovades per les corresponents Resolucions de 19 de juliol de 2011 i publicades en el Butlletí Oficial de l'Estat de 30 de juliol de 2011, número 182 (Digitalització de Documents, Documento Electrónico, Expediente Electrónico, Política de Firma Electrònica i de certificats de l'Administració, Requisitos de connexió a la Xarxa de Comunicacions de les Administracions Públiques, Procediments de copiat autèntic i conversió entre documents electrònics i Model de dades per a l'intercanvi de seients entre les entitats registrals). S'han elaborat per tant amb la participació de totes les Administracions públiques a les quals els és aplicable.