accesskey_mod_content

Nova versió - Accedisca 2.0

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

05 octubre 2011

Acaba de posar-se a la disposició de totes les administracions interessades la nova versió d'Accedisca, el gestor de seu electrònic i tramitador electrònic desenvolupat pel Ministeri de Política Territorial i Administració Pública.

En la nova versió s'ha emfatitzat encara més la modularitat de l'aplicació, la integració mitjançant servicis web i la fàcil integració amb diferents subsistemes externs particulars de cada organització. D'esta manera Accedisca pot utilitzar-se en el seu conjunt, amb la seua completa funcionalitat, o poden utilitzar-se mòduls específics que resolguen alguna manca o necessitat en una altra plataforma.
A més, la millora de l'aplicació es basa en l'experiència recaptada durant el seu ús en diferents organismes com el propi Ministeri de Política Territorial i Administració Pública amb totes les Delegacions i Subdelegacions de Govern, el Ministeri de la Presidència, el Ministeri d'Assumptes estrangers, el Ministeri de Defensa, etc. Per tant, s'han contemplat nombres casos d'ús molt diferents entre si.
Algunes de les noves funcionalitats disponibles destacades en esta nova versió són:

Millores en la Gestió

  • Interconnexió amb aplicacions externes pare el consum de servicis o l'ús per terceres aplicacions.
  • Integració amb l'aplicació Portasignatures del Ministeri de Política Territorial per a enviar documents i resolucions al Portasignatures extern de manera que els gestors d'alt nivell puguen realitzar totes les operacions de firma en el mateix entorn.
  • Nova gestió de recursos (usuaris, capçaleres, plantilles, etc.) centralitzada per als administradors gestors de procediments.
  • Gestió d'expedients per persones físiques o jurídiques i contemplant les figures de sol·licitant, representat o interessat.

Millores en el Disseny

  • Nou disseny: més manejable, ràpid i fàcil d'usar del backend de tramitació.
  • Sistema de categories dinàmic per a procediments tant interns com a externs.
  • Nou sistema de personalització de capçaleres de document.

Millores Tècniques

  • Nova versió del framework MVC (Zend 1.11.1)
  • Ocupació d'un model de dades utilitzant ORM (Doctrine 1.2)
  • Centralització en l'ús de tots els fitxers relacionats amb expedients a través de mòduls configurables. Permet utilitzar sistemes externs de gestió documental.

En el desenvolupament d'esta versió es destaca que també ha participat el Ministeri d'Assumptes estrangers que s'ha encarregat del desenvolupament d'algunes d'estes funcionalitats.

Més informació en el CTT sobre la iniciativa ACCEDISCA