La Comissió Europea posa en marxa un centre de suport per a l'intercanvi de dades

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

04 setembre 2019

El “ Centre de suport per a l'intercanvi de dades(Obri en nova finestra) ” (Support Centre for Data Sharing o SCDS) és una nova iniciativa finançada per la Comissió Europea amb l'objectiu de impulsar l'ecosistema de dades europees. Es tracta d'un lloc web dirigit a governs, empreses i ciutadans en general, enfocat a  investigar i informar sobre les pràctiques d'intercanvi de dades i aquells elements que influïxen en el seu èxit. Amb açò es busca facilitar que organismes públics o privats posen les seues dades a la disposició dels ciutadans i d'altres organitzacions (públiques o privades) per a la seua reutilització, independentment del model triat per a açò.

No cal confondre el “Centre de suport per a l'intercanvi de dades” amb un portal de dades obertes. El SDC focalitza els seus esforços a recopilar, desenvolupar i difondre ferramentes i experiència tècnica, així com a proporcionar suport pràctic per a les transaccions de dades, però no posa dades ni metadades al servici dels ciutadans. El portal europeu de dades obertes seguirà sent el  European Data Portal(Obri en nova finestra)

Actualment està disponible una primera versió de la web. La versió avançada es llançarà a la tardor i inclourà les següents seccions –algunes de les quals ja estan disponibles-:

• Informació sobre què és l'intercanvi de dades i els beneficis que comporta, com l'augment del rendiment i el valor dels servicis o la millora de la presa de decisions.

• Orientació tècnica, enfocada en 3 àrees: Interfícies de programació d'aplicacions (API), seguretat de dades i  traçabilitat i identificació clara de les fonts de dades. A més d'un servici de suport, el SCDS oferirà una secció de  Widgets i ferramentes(Obri en nova finestra)  creats per tercers per a compartir dades en la vida real.

• Orientació legal, que inclourà estudis sobre la legislació de la UE aplicables a l'intercanvi de dades no personals, els desafiaments transversals i les possibles estratègies de resolució, incloent bones pràctiques i orientació interpretativa. En la web també s'oferiran models de termes contractuals.

• Casos d'èxit en l'intercanvi de dades, a través de l'experiència d'empreses com l'holandesa  JoinData(Obri en nova finestra) , que estimula la innovació sostenible en el sector agrícola en permetre als agricultors compartir les seues dades de manera ràpida, fàcil i segura.

• Notícies i esdeveniments. La web recopilarà notícies i esdeveniments relacionats, la qual cosa permetrà als usuaris conéixer les últimes tendències i oportunitats en l'intercanvi de dades.

• Un  fòrum(Obri en nova finestra)  en el qual els usuaris tindran l'oportunitat d'intercanviar coneixements i experiències.

La idea és crear un entorn participatiu i en contínua evolució, que es vaja adaptant a les necessitats dels reutilisadors de dades.  Per a açò, s'ha habilitat un  formulari de contacte(Obri en nova finestra) , que permetrà a la comunitat de professionals de la dada i qualsevol ciutadà que ho desitge compartir els seus dubtes i opinions.

Amb esta iniciativa la Comissió Europea busca continuar impulsant el  mercat únic digital(Obri en nova finestra) , brindant un entorn únic per a la comunitat de professionals de dades i que contribuïsca al creixement econòmic i social de la regió.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Govern obert, Informes i Estudis