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Benchmark eGovernment 2019: trust in government is increasingly important for people

25 October 2019

El informe de referencia de administración electrónica de 2019 muestra mejoras notables en los indicadores de transparencia y habilitadores clave.

Aunque todavía hay una brecha significativa entre los líderes y los rezagados en la administración electrónica en los cuatro puntos de referencia de nivel superior, se ha reducido constantemente en los últimos años. El informe también destaca cómo la confianza en el gobierno es cada vez más importante para las personas.

El informe de referencia de administración electrónica 2019 revela que los principales candidatos europeos en administración electrónica son Malta , Estonia y Austria . Estos países obtienen el puntaje más alto en términos de madurez general . Letonia , Lituania y Finlandia siguen de cerca. En general, los países del sudeste de Europa obtienen una puntuación inferior al promedio de la UE28 + del 65%.

Where it is better to the HAT? where should improve?

El progreso es visible para los cuatro puntos de referencia de nivel superior. Europa está más avanzada en términos de centrado en el usuario , lo que demuestra que las administraciones públicas vigilan las necesidades y preferencias de los usuarios . A pesar de las mejoras, se necesitan más esfuerzos para mejorar las dimensiones de administración electrónica de Transparencia, movilidad transfronteriza y habilitadores clave.

 

Puntajes de referencia de alto nivel (promedio bienal de 2018, crecimiento en comparación con el promedio bienal de 2017)

El año pasado, el Benchmark de Administración Electrónica incluyó los resultados de las primeras pruebas piloto de seguridad en sitios web públicos . Este piloto se repitió en la evaluación de este año. Los resultados muestran que aún queda trabajo por hacer para fortalecer la seguridad de los servicios públicos en línea.

How do you measure performance?

The overall performance is measured as a score average of four benchmarks of higher level (each of which includes multiple sub):

  • Centered in the user (the extent that a service provides online, its ease of use mobile and its ease of use);
  • Transparency (operations of government authorities, procedures for the provision of services and the level of control that users have on your personal data);
  • Movilidad transfronteriza (la medida en que los servicios públicos están disponibles para los ciudadanos europeos a través de las fronteras nacionales);
  • Key enabling (the availability of eID (Opens in new window) , documents electronic (Opens in new window) and sources authentic, etc.).

User-centered

El punto de referencia de nivel superior centrado en el usuario obtiene el puntaje más alto, con un 85% para el promedio EU28 +. El punto de referencia centrado en el usuario se compone de los indicadores de disponibilidad en línea, usabilidad y facilidad de uso móvil. Hay más margen de mejora para la compatibilidad móvil, que obtiene un 68% para el promedio de la UE28 +.

Transparency

The benchmark of transparency of higher level gets a 62% for the average UE28 +, with a score low in indicator of delivery of services (55%) and a highest score in indicator of public organizations (72%).

Cross-border mobility

El índice de referencia de nivel superior de movilidad transfronteriza es el más bajo de los cuatro puntos de referencia de nivel superior (53% para el promedio de la UE28 +). Los puntajes de movilidad transfronteriza de los ciudadanos son considerablemente más bajos que para las empresas, con 48% frente a 63%.

Key enabling

Los habilitadores clave El nivel de referencia de nivel superior es del 58% (promedio de la UE28 +). Los indicadores eID y Authentic sources puntúan un 54% y 55%, los indicadores eDocument y Digital Post obtienen una puntuación más alta (65% y 63%).

What else is there? An exploratory benchlearning perspective

The exercise of comparative assessment of electronic administration aims to compare the performance of electronic administration between countries with similar characteristics, such as the characteristics of status quo and drivers of innovation. Allows us to identify countries with a similar context that are doing well and countries that could do better. In this way, the approach of comparative assessment of eGoverment joins the dissemination of best practices. The comparative learning exercise could give an indication of how the characteristics of the countries could affect the performance of e-government, suggesting opportunities to improve the efficiency of e-government policies. The performance of electronic administration is measured by two indicators: penetration and digitization.

  • The penetration captures the adoption of electronic administration services online.
    El promedio europeo para este indicador aumentó desde el año pasado a 57% (+ 4%), con países que muestran una amplia gama de puntajes.
  • Digitization measures the level of digitalization of back and front office of public administrations.
    The European average stands at 68%, with an increase of 5% since last year.

Absolute and relative performances

Estonian, Letonia and Lituania are countries with superior performance in both digitization and penetration, as shown above with the arrow and to the right. Man, Spain and France have superior performance in Penetration, while its performance is, on average, digitization. The Kingdom United and Rumania have superior performance in penetration but underperformed in digitization.

Austria y Portugal tienen un rendimiento superior en digitalización y muestran un rendimiento promedio en penetración. Malta tiene un rendimiento superior en digitalización pero un rendimiento inferior en penetración.

Ciudad Chipre, Finlandia, Irish, the Netherlands, Sweden and Polonia operate according to indicators, i.e. coincide with the expectations in terms of its features.

Belgium, Czech Republic, Greece, Italy, Luxemburgo Slovenian and have underperformed in Penetration given the characteristics of your country, while serving in accordance with the expectations in terms of digitalization.

Instead, looking at the digitization, Croatian and have Attended a lower return, while are in line with the averages of penetration. Germany and Hungary are the only countries that display a relative performance below trend European, both in penetration as digitization.

Background

El informe de referencia de la administración electrónica evalúa el progreso en los componentes clave del Plan de acción de administración electrónica 2016-2020, la  Tallin statement (Opens in new window) and the realization of a European single digital market. The Benchmark of eGovernment uses 8 life events to capture the picture of public services. Each event is measured once every two years: home business, loss and search for work, study and family are observed in even years, commercial transactions regular, moves, be owner and driving a car and start a minor complaints procedure in the odd years Given the methodological update in 2016, only a select number of indicators allow comparisons over time.

Reference Material of electronic administration

 

Original source of the news (Opens in new window)

  • Administrative cooperation
  • Open government