"/>

the accesskey _ mod _ content

The European Commission launches the public consultation eIDAS

11 October 2019

La Comisión Europea está llevando a cabo, hasta el próximo 25 de octubre, una consulta pública sobre la hoja de ruta de las transacciones electrónicas seguras (eIDAS).

The aim of the public consultation (Opens in new window) is to determine how applies the regulation eIDAS (on services of confidence in the domestic market) in member countries of the HAT.

eIDAS aims secure electronic transactions in Europe, and has the support of the building blocks eID, eSignature and eDelivery Connecting Europe Facility (CEF).

eIDAS has led to the establishment of standards for secure digital interactions with tools such as electronic signatures, stamps, timestamps, delivery services and certificates of authentication of websites. The regulation has also given to certain electronic signatures the same legal position that traditional signatures on paper.

Las transacciones electrónicas seguras son importantes para el futuro de Europa y el mercado único digital. Aseguran operaciones rentables del sector público y aumentan la competitividad de nuestras empresas en el clima digital actual.

Los comentarios recibidos de la consulta pública se utilizarán para evaluar la efectividad, eficiencia, relevancia, coherencia y valor agregado de la regulación. Los resultados se detallarán en un documento, que posiblemente incluirá recomendaciones relacionadas con el enfoque, la tecnología o una nueva propuesta legislativa.

In addition to the public consultation, evaluation will also include input from questionnaires and interviews with key stakeholders, as well as a documentary research on a wide range of publicly available sources.

The public consultation takes place in the fourth quarter of 2019 and closes on 25 October 2019 (midnight, All time). then, the committee will take recommendations in the second quarter of 2020.

The programme CEF and benefits of eIDAS

The implementation of the framework eIDAS throughout Europa is supported by the program committee CEF. CEF provides funds in the form of subsidies and support services for their digital building blocks, with the following building blocks targeting eIDAS:

1. The EID CEF (Opens in new window) Building Block is for service providers in the public and private sector identify electronically to consumers (citizens, businesses, customers, public authorities, etc.) from other European countries. This is done via the mutual recognition of national schemes of electronic identification (eID), as defined in the regulation eIDAS.
  2. ESignature CEF (Opens in new window) helps public administrations and companies to create and verify electronic signatures in accordance with the regulations eIDAS. The standard defined facilitate mutual recognition and interoperability of electronic signatures, improving confidence and efficiency in cross-border interactions.
  3. EDelivery CEF (Opens in new window)  ofrece especificaciones, software de muestra y servicios de soporte para configurar una infraestructura de servicio de entrega registrada para el intercambio de datos y documentos. Este componente es compatible con eIDAS al mejorar la seguridad y la confiabilidad en los servicios de entrega electrónica.

Through the site CEF Digital, you can get more information about the basic components of CEF and how they are helping eIDAS and many other initiatives to achieve their goals.

1. Digital CEF (Opens in new window)
  2. Connecting success stories of Europa

Original source of the news

• Administrative cooperation