Aprovada l'Estratègia Nacional de Ciberseguretat 2019

15 abril 2019

En l'última reunió del Consell de Seguretat Nacional d'esta legislatura, celebrada el passat 12 d'abril, es van aprovar les estratègies nacionals de seguretat aeroespacial, de protecció civil i de ciberseguretat, amb el consens de les CCAA i amb aportacions d'experts dels àmbits públic i empresarial.

El Secretari d'Estat Director de el  Centre Nacional d'Intel·ligència(Obri en nova finestra) va presentar la Estratègia Nacional de Ciberseguretat 2019, que revisa la de 2013 i afronta els nous desafiaments que sorgixen en este àmbit que es troba en permanent evolució a causa del desenvolupament tecnològic. Esta estratègia també preveu la creació d'un nou Fòrum Nacional de Ciberseguretat, que conjuga la col·laboració dels sectors públic i privat.

Además, se presentó un informe sobre la seguridad de los procesos electorales y las actuaciones puestas en marcha derivadas de la recomendación de la Comisión Europea para garantizar la seguridad física y de la información, redes y sistemas en los procesos electorales que se producirán en diferentes países de la UE. Para ello, se ha creado la Red de Coordinación para la Seguridad en Procesos Electorales, cuyo objetivo es garantizar el desarrollo del proceso electoral, salvaguardar los datos personales, atender al riesgo de ciberataques, y combatir la desinformación.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Seguretat