A nova edición do Desafío Achega

• Escoitar

10 abril 2019

Xa está en marcha unha nova edición do Desafío Aporta . Do mesmo xeito que na edición anterior, búscanse novas ideas e prototipos baseados en datos abertos, que axuden a mellorar a eficiencia dun sector concreto. Neste caso, elixiuse o sector agroalimentario e forestal, e do medio rural.

Actualmente, este sector atópase ante unha serie de retos que nos afectan a todos e, en última instancia, ao futuro da humanidade, como son o cambio climático, a seguridade alimentaria, o crecemento da poboación ou o despoboamento das zonas rurais. Xerar unha maior cantidade de alimentos para sustentar ao conxunto da poboación, dunha maneira segura e respectuosa co medio ambiente, buscar alternativas á concentración da poboación en zonas urbanas favorecendo o desenvolvemento do medio rural, así como protexer e preservar o patrimonio forestal para que o gocen as xeracións futuras, son tarefas esixentes e urxentes.

A estes problemas globais, hai que sumar os retos específicos de España. Despoboamento, envellecemento, desertización, fenda dixital, masculinización, déficit e dispersión de servizos … son algúns dos conceptos que adoitan vir á mente cando pensamos no medio rural no noso país.

Ante estes retos, é necesario un cambio de paradigma.

Como poden axudar os datos abertos a mellorar esta situación?

A transformación dixital pode axudar a cambiar as bases de funcionamento do sector agroalimentario impulsando o medio rural, de moi diversas formas;  por exemplo a través da chamada agricultura intelixente e de precisión que combina tecnoloxías como a robótica e a intelixencia artificial coa xestión de datos públicos e privados, para maximizar o rendemento dos cultivos, aumentar a produtividade e mellorar a súa sustentabilidade. Neste contexto, os datos abertos teñen un papel fundamental.

En que consiste o Desafío Achega 2019?

O Desafío Aporta busca fomentar o talento, a competencia técnica e a creatividade na reutilización de datos abertos, co obxectivo de idear solucións que axuden a impulsar melloras no sector agroalimentario e forestal, e do medio rural.

As ideas e prototipos que se presenten deben utilizar polo menos unha fonte de datos abertos xerados polas Administracións Públicas, xa sexan nacionais ou internacionais, e publicados baixo licencia aberta. Estes conxuntos de datos poderán combinarse con outros de diversas fontes, públicas ou privadas, e de ámbito nacional ou internacional.

O concurso desenvolverase en 2 fases:

• Fase I: Concurso de ideas. Os participantes deberán proporcionar unha descrición detallada dunha idea orixinal que poida servir para crear ou enriquecer un servizo, estudo, aplicación web ou móbil, que comporte melloras para o sector agroalimentario e forestal, e do medio rural. Todas as ideas serán valoradas con criterios como: o seu carácter innovador, o seu impacto económico e social, e a súa contribución a mellorar a calidade de vida de mozas e mulleres, dous colectivos fundamentais para a supervivencia do sector.Tras o proceso de avaliación, seleccionaranse as 10 mellores ideas cuxos autores pasarán á Fase II.
  • Fase II: Desenvolvemento de prototipos e exposición presencial. Durante a Fase II, os autores das 10 ideas seleccionadas elaborarán un prototipo que poderá consistir en simulacións, visualizacións, vídeos ou solucións multimedia. De todos eles, seleccionaranse  o tres mellores segundo criterios como a facilidade de uso ou a calidade técnica.

Durante os meses posteriores realizaranse accións de difusión e accións de seguimento das ideas presentadas. O Desafío Aporta está dirixido a persoas físicas e xurídicas da Unión Europea.

Os interesados en participar deben inscribirse en este  formulario.(Abre en nova xanela)

Os premios consistirán nunha dotación económica ao tres prototipos seleccionados.

• Primeiro clasificado: 4.000 €
  • Segundo clasificado: 3.000 €
  • Terceiro clasificado: 2.000 €

Máis información na sección  Desafío Aporta (Abre en nova xanela)  e en as  Bases do Desafío.(Abre en nova xanela)