accesskey_mod_content

Canal de denúncies (Llei 2/2023)

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Tipologia: Seu i procediments electrònics

Àrea: Denúncies anònimes

Descripció:

L'aplicació web Canal de Denúncies facilita, en l'àmbit de l'Administració de l'Estat, el compliment de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.

quedi acord a la preservació de la identitat de l'informant a tot moment, establerta per la llei, aquesta informació mai serà objecte del dret d'accés a dades personals i es limita la possibilitat de comunicació d'aquesta identitat només a l'autoritat judicial, el Ministeri Fiscal o l'autoritat administrativa competent exigint que, en tot cas, s'impedeixi l'accés per tercers a la mateixa.

Canal de Denúncies garanteix la confidencialitat de la identitat de l'informant i de qualsevol tercer esmentat en la comunicació, així com de les actuacions que es desenvolupin en la fase de tramitació. Igualment es garanteix la protecció de totes les dades de les denúncies enfront d'accessos no autoritzats. El sistema no emmagatzema l'adreça IP de l'informant.

El sistema intern d'informació que ofereix Canal de Denúncies per a cada entitat consta de dues parts:

• Canal intern d'informació (Canal de denúncies): Permet alta i seguiment de les denúncies per part dels informants.

- Alta verbal (enregistrament devoz distorsionada) i/o escrit (formulari).

- Protecció de la identitat. 

- Possibilitat d'adjuntar documents (també en la fase de tramitació i resolució)

- Accés anònim o amb dades identificatives (no accessibles al gestor)

• Sistema de gestió i administració (backend), per a la resolució/escalat dels diferents tipus de denúncia. Aquest mòdul permet tant l'administració del servei (usuaris, rols, etc.) com la gestió interna per part de l'entitat de les denúncies rebudes.

- Rols (segons el Sistema d'Integritat de l'AGE – SIAGE): Administrador tècnic, Administrador d'entitat (opcional), Supergestor (opcional), Gestor.

- Gestió delegada d'usuaris i rols

- Gestió d'avisos i comunicacions.

- Cercador de denúncies

- Gestió de conflicte d'interessos 

La SGAD i el centre usuari hauran de formalitzar un model d'acceptació de les condicions del servei i encàrrec del tractament de forma previsa a la prestació del servei. Haurà d'actualitzar-se el RAT (Registre d'activitats de tractament) del centre usuari.

Com sol·licitar el servei: L'alta de l'organisme en el servei de Canal de Denúncies anònimes es pot sol·licitar en el formulari del joc de sotssecretaria.