accesskey_mod_content

La Junta de Castella i León implanta la Plataforma Electrònica Duero des de la qual és obligatori tramitar tots els contractes públics

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

07 gener 2015

Esta plataforma permet avançar en la simplificació, el control i la transparència amb la previsió de teletramitar al voltant de 10.000 contractes públics a l'any.

La contratación de obras, bienes o servicios es el proceso administrativo más complejo de los que lleva a cabo la Junta, y también el que tiene mayor repercusión económica. De ahí la importancia de facilitar al máximo su gestión mediante el uso de la tecnología informática más avanzada. Con este objetivo nace la Plataforma de Contratación Electrónica Duero, que ha sido desarrollada por la Consejería de Hacienda para tramitar este tipo de expedientes de forma telemática y garantizar un mejor control del déficit, puesto que se encuentra conectada con el Sistema de Información Contable (SICCAL2) y es compatible con la factura electrónica.

Una altra de les seues virtuts és que possibilita l'accés simultani al mateix expedient de més d'un empleat públic o alt càrrec, així com la incorporació com a arxius adjunts dels documents digitals relatius a les gestions administratives realitzades per licitadors i contractistes. Amb açò, s'incrementa la transparència i es reduïxen les càrregues que han de suportar les empreses que realitzen obres o venen béns i servicis a la Junta, a més de simplificar, agilitzar i homologar els processos.

Convé destacar, d'altra banda, que l'eliminació del paper en favor del suport digital aporta major seguretat jurídica tant a l'Administració com a les empreses, ja que tots els documents associats a un expedient de contractació es firmen electrònicament. A açò cal sumar un menor cost econòmic i mediambiental, ja que les notificacions i registres tradicionals se substituïxen pels de caràcter electrònic i deixen de ser necessaris tant la impressió com l'emmagatzematge en arxius físics.

Una de les metes per a este 2015 que acaba de començar és que qualsevol licitador o empresa proveïdora de la Junta puga efectuar els seus tràmits a través del Portal de Contractació. Per a açò, s'han automatitzat les bases de dades i a la fi d'este mes s'efectuaran diferents millores tècniques a Duero i s'incorporaran noves funcionalitats. Una fita important en eixe camí serà la possibilitat que els contractistes d'obra puguen presentar la voluminosa i complexa documentació relativa a les seues certificacions de forma completament digital, alguna cosa que es produirà a partir de l'1 de juliol.

D'altra banda, durant el primer trimestre de l'any la Secretaria General de la Conselleria d'Hisenda dedicarà bona part dels seus esforços a animar a les empreses al fet que utilitzen les ferramentes telemàtiques en la seua relació amb l'Administració autonòmica, així com a ajudar als contractistes a complir les seues obligacions en matèria de facturació electrònica.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Servicis electrònics