accesskey_mod_content

O Observatorio Europeo dos Medios Dixitais publica as Directrices de Alfabetización Mediática

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

22 outubro 2024

O Observatorio Europeo de Medios Dixitais (EDMO) publicou unhas Directrices para iniciativas eficaces de alfabetización mediática, cuxo obxectivo é aumentar a eficacia das iniciativas de alfabetización mediática en toda Europa.

As directrices(Abre en nova xanela) foron desenvolvidas polo Grupo de traballo sobre estándares e mellores prácticas de alfabetización mediática do EDMO, con achegues dos 14 centros nacionais e internacionais do EDMO, xunto con máis de 100 profesionais e expertos en máis de 50 países.

As iniciativas de alfabetización mediática(Abre en nova xanela) son fundamentais para aumentar a resiliencia social fronte á desinformación. As directrices teñen por obxecto contribuír a que as iniciativas de alfabetización mediática en toda Europa sexan máis eficaces mediante a aplicación das mellores prácticas nas distintas etapas do desenvolvemento, a execución e a revisión dos proxectos. 

As directrices xa foron apoiadas por máis de 60 organizacións, incluídas institucións académicas, axencias reguladoras, organizacións de verificación de datos e alfabetización mediática, así como outras organizacións da sociedade civil.

A quen van dirixidas as Directrices e como poden utilizarse?

As Directrices foron deseñadas para que as utilicen todos aqueles que participan no desenvolvemento de iniciativas de alfabetización mediática, incluída a sociedade civil, os educadores, os responsables das políticas e os profesionais dos medios de comunicación ou da industria tecnolóxica. Nun ámbito tan complexo e diverso como a alfabetización mediática, non pode haber un enfoque único que sirva para todos. As iniciativas de alfabetización mediática varían considerablemente en canto a alcance, tamaño, duración e enfoque. Como resultado, non todas as recomendacións incluídas nas Directrices serán pertinentes para todos os proxectos. Depende de cada actor seleccionar o asesoramento máis adecuado para o seu(s) iniciativa(s).

As Directrices poden servir para mellorar a eficacia de todo tipo de iniciativas de alfabetización mediática. Ditas iniciativas poden centrarse, entre outras cousas, en:

  • información errónea e desinformación, apoiando o desenvolvemento de habilidades de pensamento crítico para detectar e contrarrestar mellor o contido falso ou enganoso;
  • alfabetización informativa, promovendo o valor do xornalismo independente no ecosistema mediático;
  • alfabetización dixital máis ampla, explicando como funcionan os medios dixitais e como utilizalos;
  • alfabetización algorítmica, axudando ás persoas a comprender o papel dos algoritmos no noso consumo de medios.

Cales son os principios fundamentais contidos nas Directrices?

As Directrices teñen por obxecto axudar a expor cuestións que se deben ter en conta, baseándose nas experiencias de iniciativas anteriores de alfabetización mediática. As Directrices agrúpanse ao redor de 12 principios que abarcan tres etapas diferentes dos proxectos de alfabetización mediática: desenvolvemento, execución e revisión.

Desenvolvemento

Unha boa iniciativa de alfabetización mediática:

  • ten obxectivos e principios claramente definidos;

  • é empoderante;

  • promove a comprensión crítica do ecosistema mediático;

  • consultivo e pertinente;

  • adopta un enfoque baseado na evidencia;

  • é inclusivo;

  • É ético e accesible.

Entrega

Unha boa iniciativa de alfabetización mediática:

  • é transparente;

  • está preparado;

  • é adaptable;

Revisar

Unha boa iniciativa de alfabetización mediática:

  • perdura;
  • reflexiona, comparte e avalía.

O documento completo das Directrices(Abre en nova xanela)  (actualmente só dispoñible en inglés) inclúe ligazóns a explicacións máis detalladas, recursos relevantes e exemplos de boas prácticas. 

Máis información:

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Información e datos do sector público
  • Infraestruturas e servizos comúns