Se trata de una red de información y atención al ciudadano que alcanza los tres niveles de la administración pública y engloba el portal Web Punto de Acceso General (administracion.gob.es), el teléfono 060, redes sociales, aplicaciones móviles y las oficinas de atención presencial.
La vocació d'aquesta xarxa és consolidar-se com a punt de referència en la relació de la ciutadania amb l'Administració pública i facilitar l'accés a la informació, els seus procediments i tràmits.
Es una red horizontal, al integrar a la Administración General del Estado (AGE), la administración autonómica y la administración local; es multicanal al ser accesible a través de oficinas presenciales, aplicaciones móviles, redes sociales, del teléfono 060 y del Punto de Acceso General, que incluye un bústia d'atenció i un servei webchat
en línia; i és multinivell en oferir serveis de registre, d'informació, orientació i ajuda, i, a més, en molts casos, de la iniciació de tràmits.
A través dels seus diferents canals s'ofereixen els següents serveis d'atenció al ciutadà:
- Oficines Integrades d'Atenció al Ciutadà: proporcionen informació i serveis de totes les administracions públiques. Pot consultar la relació de Comunitats Autònomes integrades a la xarxa al següent enllaç
.
Així mateix, al següent enllaç figura la relació d'Entitats Entitats Locals amb oficina integrada.
- Aplicacions per a dispositius mòbils: App Ocupació Pública i App Ajudes, tant per a sistemes operatius IOS (iPhone) com Android.
- Xarxes Socials:
Twitter @060gobes;
Facebook: @060PAG i
Youtube
- Telèfon 060: És un nombre telefònic de caràcter administratiu de l'AGE. A través d'ell s'informa sobre diferents tràmits i gestions, estant especialitzat en informació relacionada amb ocupació pública, beques, ajudes i subvencions o localització de telèfons i adreces de totes les administracions públiques. També ofereix serveis d'atenció i tramitació en àrees específiques com a Tráfico, Estrangeria…. Pot consultar més informació sobre el tel. 060 així com l'horari d'atenció al següent enllaç
.
- Portal web Punt d'Accés General: El portal Punt d'Accés General
constituye un punto único de acceso para el ciudadano a información de interés de carácter horizontal de los Departamentos Ministeriales y Organismos públicos vinculados o dependientes, así como información sobre empleo público, ayudas, subvenciones y normativa de interés para la ciudadanía de todas las administraciones, de la administración europea y de algunos organismos internacionales. Da acceso a los sitios web oficiales de los Departamentos ministeriales, organismos autónomos, Comunidades Autónomas, Entidades Locales, así como a sus seus electròniques.
A més, ofereix, tant a ciutadans com a empreses, accés als procediments i serveis electrònics de les Administracions Públiques agrupats per matèries, així com a informació sobre el funcionament i organització de les Administracions Públiques i l'Estat.
Aquest portal també disposa d'un servei d'atenció personalitzada: una bústia d'atenció i un servei de webchat
en línia.
El portal web disposa d'un àrea restringida per als usuaris, a la qual s'accedeix prèvia autenticació, cridada Carpeta Ciutadana , des de la qual els ciutadans poden accedir a les seves dades personals, a l'estat dels seus expedients administratius, les seves notificacions administratives, etc.