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Rows of the administration

After the publication of the law 39 / 2015, 1 October, Common Administrative procedure of public administrations, records of public administrations are regulated by Article 16. Provides the obligation of all public administrations for a general interoperable electronic registration, or, in their case, adhere to the General administration of the State. If there is no specific procedure in the electronic site destination agency, these records enable stakeholders to submit their applications on paper, which will be converted to electronic format and as authenticated copy will be issued viewed to administrative units stations.

Suite of products related to electronic records.

The General Secretariat of Digital Administration of the ministry of Territorial Policy and Public Function has launched a set of initiatives that allow us to move in the implantation of electronic records in all areas administrative and promote the exchange of registration.

There are various ways in which they are lent services:

Common Elements

Horizontal components are those that can be integrated into different applications to build or sustain a service of electronic administration

  • Network system records (SIR). Enables interconnect eyewitnesses registration offices and exchange and electronic registration, on the basis of THER SICRES 3.0.

Solutions in cloud

Se trata de soluciones completas puestas a disposición de las Administraciones Públicas para dar respuesta a necesidades comunes usándolas desde un único punto que presta el servicio.

  • Electronic registration General AGE . Offers the rest of public administrations empowerment of its use for receiving requests, writings and communications to its agencies and that do not conform to the administrative procedures already covered by its own electronic registration. It is mandatory for all public administrations provide this service, either by themselves or using the Electronic Registration General AGE.
  • – ORVE Virtual registry office . La Oficina de Registro Virtual (ORVE) es un servicio en la nube ofrecido a todas las oficinas de registro con las que exista convenio de colaboración firmado. Permite escanear la documentación que presenta el ciudadano en las oficinas de registro, aplicando la digitalización en los puestos de ventanilla con plena validez jurídica, y enviando electrónicamente dicha documentación al destino a través del Sistema de Interconexión de Registros (SIR).
  • CONSERVATIONISTS . Solución integral de registro para organismos públicos, que cubre la gestión tanto de sus oficinas de registro como de las unidades tramitadoras destinatarias de la documentación. Esta última particularidad de gestión de las unidades tramitadoras diferencia a GEISER de la Oficina de Registro Virtual ORVE, donde la gestión queda a nivel de las oficinas de registro. Permite la digitalización de la documentación presentada por el ciudadano en las oficinas y el intercambio de registros en formato electrónico con otros organismos conectados a la plataforma SIR. Está preparada para funcionar en modo nube para prestar el servicio a cualquier organismo público que lo solicite.

Direct services to citizens

  • Electronic registration General AGE (Opens in new window)  . Posibilita la presentación de solicitudes, escritos y comunicaciones dirigidas a la AGE y sus Organismos Públicos que no se ajusten a procedimientos administrativos ya contemplados en los registros electrónicos de las distintas Administraciones.

Technical specifications

  • Norm SICRES 3.0 . Modelo de Datos para el intercambio de asientos entre Entidades Registrales.
  • Sicres-tester . Service offered to the public administrations to test the fulfilment of the specifications of SICRES 3.0.
General access point
General access point