accesskey_mod_content

Aprovat el Pla d'Administració Electrònica d'Aragó 2018-2020

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

11 gener 2018

El Consell de Govern ha donat el vistiplau al Pla d'Administració Electrònica d'Aragó 2018-2020, realitzat pel Departament d'Innovació, Investigació i Universitat a través de la direcció general d'Administració Electrònica i Societat de la Informació. En total, es va a realitzar una inversió de quasi 13 milions d'euros, dividida en tres plurianuals.

El Consell de Govern d'Aragó(Obri en nova finestra) ha donat el vistiplau al Pla d'Administració Electrònica d'Aragó 2018-2020(Obri en nova finestra) , realitzat pel departament d'Innovació, Investigació i Universitat a través de la direcció general d'Administració Electrònica i Societat de la Informació.  El nou document té un canvi en l'enfocament en col·locar a les persones com el centre de l'activitat.  El text s'adapta a les noves normatives i a l'evolució tecnològica dels últims anys amb l'arribada de dispositius mòbils, Big Data i intel·ligència artificial. 

L'objectiu del Pla d'Administració Electrònica és millorar la interacció digital entre els ciutadans i l'Administració del Govern d'Aragó.  Es tracta de proporcionar servicis eficients i àgils completament digitals, crear una relació pròxima al ciutadà adaptada a l'ús de noves tecnologies i modernitzar el funcionament intern de l'administració. 

Per a açò s'enfoca en un disseny centrat en l'usuari adoptant criteris com un llenguatge més pròxim; permetre la interacció amb qualsevol tipus de dispositiu, destacadamente amb els aparells mòbils, d'una manera més senzilla i ràpida; s'optimitzen els esforços, podent reutilitzar la documentació ja presentada; i s'utilitzarà la tramitació prescriptiva, per a anticipar-se a les necessitats de l'usuari.

Els eixos d'actuació són els servicis que l'administració presta als usuaris (ciutadans, empreses o empleats públics), accions de gestió interna, necessitats d'infraestructures, i provisió de ferramentes que permeten la presa de decisions sobre la base de dades i la gestió dels mateixos.   D'esta manera s'inclou la creació de la ferramenta de presentació de tràmits online, unificació de la carpeta del Ciutadà, implantació d'una ferramenta d'assistència al gestor, incorporació de funcionalitats cognitives i de suport de Big Data i per a aplicacions mòbils.

Per a dur a terme esta “modernització” de la relació administrativa entre Govern i Usuari, es va a realitzar una inversió de quasi 13 milions d'euros, dividida en tres plurianuals.  Enguany s'han fixat 4´4 milions d'euros.  El pla es finança amb fons propis i del Programa Operatiu FEDER 2014-2020. El Pla d'Administració Electrònica del Govern d'Aragó va comptar amb una primera fase entre 2009 i 2011, una segona de 2015 a 2017, i ara una tercera centrada en un servici més pròxim per al ciutadà. 

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

Pla d'Administració Electrònica d'Aragó 2018-2020(Obri en nova finestra)  (PDF)

 
  • Ciutadà
  • Infraestructures i servicis comuns