accesskey_mod_content

Disponible l'informe de l'ONTSI sobre Caracterització del Sector intermediari de la informació 2016

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

27 març 2017

La quarta edició d'aquest informe recull dades de 535 empreses infomediarias durant l'exercici 2015, especialitzades en el desenvolupament d'aplicacions, productes i serveis de valor afegit a partir de la reutilització d'informació pública i privada.

Periòdicament, els  Ministeris d'Energia, Turisme i Agenda Digital(Obre en nova finestra)  i  Hisenda i Funció Pública(Obre en nova finestra) , a través de el  Observatori Nacional de les Telecomunicacions i de la Societat de la Informació(Obre en nova finestra)  (ONTSI), publiquen el  Estudi de Caracterització del Sector intermediari de la informació a Espanya(Obre en nova finestra) . Un document que analitza detalladament les activitats i impacte d'una indústria que, solament l'any 2015, va generar un volum de negoci d'entre 600 i 750 milions d'euros. 

La quarta edició d'aquest informe recull dades de 535 empreses infomediarias durant l'exercici 2015; companyies especialitzades en el desenvolupament d'aplicacions, productes i serveis de valor afegit a partir de la reutilització d'informació pública i privada, les dades de la qual s'han obtingut mitjançant l'aplicació d'una enquesta a les empreses del Sector.

Una indústria en auge ja que un 46% de les empreses assenyalen que la demanda ha crescut en l'últim any (2015), un 7% més que en l'edició anterior; d'altra banda, des de l'any 2011 l'activitat de les empreses reutilitzadores hauria crescut un 63%.

En particular, en l'estudi d'ONTSI s'identifiquen demandes tals com les següents:

  • Homogeneïtat de la informació a nivell regional i local.
  • Mayor proactividad en la gestió de la informació de les Administracions Públiques, fomentant l'obertura per defecte de les dades.
  • Millor disponibilitat i qualitat de les dades públiques, fomentant les dades estructurades en formats oberts reutilitzables, la interoperabilitat.
  • Desenvolupament d'eines TIC que facilitin l'automatització dels processos d'accés, depuració, tractament, enriquiment i anàlisi de dades públiques.
  • Foment de la col·laboració públic-privada per al desenvolupament del mercat infomediario i una millor orientació a la demanda.

I també s'apunta que la pròpia Administració pot millorar la reutilització de les seves pròpies dades.

Quant al futur del sector, les empreses refereixen un ampli espectre de possibilitats lligades a el desenvolupament de productes o serveis orientats a la presa de decisions en temps real, basats en la anàlisi de xarxes socials, en les dades de les ciutats intel·ligents, i en noves eines que permetin la gestió i la interpretació automatitzada de les dades. En aquest sentit, també s'apunta que l'avanç en el big data i les eines per a la seva explotació i suport seran elements crucials per al desenvolupament futur del sector.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Serveis electrònics
  • Ciutadà