accesskey_mod_content

La mitat d'ajuntaments andalusos ja utilitza la plataforma MOAD

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

11 novembre 2016

MOAD és la plataforma de tramitació digital que impulsa la Junta d'Andalusia en col·laboració amb les diputacions provincials per a la plena prestació de servicis públics electrònics de les administracions locals.

El Model Objectiu d'Ajuntament Digital (MOAD) és la plataforma de tramitació digital per a ajuntaments impulsada per la Conselleria d'Ocupació, Empresa i Comerio, que el seu objectiu és incorporar l'ocupació de les TIC al funcionament de les administracions locals andaluses, posant a la disposició d'estos organismes un model sostenible per a la prestació dels seus servicis públics. Per açò, es convertix en un producte fonamental perquè estos s'adapten fàcilment als requeriments normatius i tecnològics de la Llei 11/2007, d'Accés Electrònic dels Ciudadanos als Servicis Públics(Obri en nova finestra) .

Esta plataforma es troba implantada ja en 281 ajuntaments d'Andalusia i en procés de desplegament en altres 100, la qual cosa suposa que un de cada dos ajuntaments andalusos utilitzen esta plataforma de tramitació digital per a donar resposta a la prestació dels seus servicis públics digitals.

MOAD està desenvolupat plenament amb programari lliure, la qual cosa permet als ajuntaments garantir l'accés electrònic dels ciutadans als seus servicis públics, les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any.

A través d'este portal, els ajuntaments, diputacions i mancomunitats poden posar a la disposició dels seus empleats públics i de la ciutadania funcionalitats com:

  • Plataforma de tramitació i integració.
  • Una intranet municipal.
  • Ferramentes d'administració electrònica (gestor de continguts i gestor documental).
  • Portal web i oficina virtual de servicis.

I, des del punt de vista dels ciutadans, MOAD inclou 57 tràmits electrònics, seleccionats d'entre els més demandats per part de la ciutadania. Entre moltes altres coses, el sistema permet:

  • Pagar impostos municipals.
  • Gestionar les teues dades en el padró.
  • Presentar reclamacions.
  • Obtindre llicències d'obertura per a locals comercials o industrials.
  • Modificar el domicili fiscal.
  • Sol·licitar servicis d'assistència als servicis socials
  • Sol·licitar tala o poda d'arbres

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)  (Junta d'Andalusia)

Font original de la notícia(Obri en nova finestra) (Europa Press)

 

  • Ciutadà
  • Govern obert