accesskey_mod_content

Firmat l'acord marc de col·laboració entre la DTIC i la Direcció general de Fons Comunitaris per a la utilització de solucions tecnològiques en l'àmbit dels Fons FEDER

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

14 juny 2016

La firma d'este conveni permetrà posar en marxa una solució comuna en el núvol que facilite i simplifique la gestió dels Fons FEDER per part dels Organismes Intermedis interessats.

El passat 3 de juny, es va firmar un acord marc de col·laboració entre la Direcció de Tecnologies d'Informació i les Comunicacions i la Direcció general de Fons Comunitaris, a fi d'establir les bases comunes de l'aplicació informàtica que permetrà una gestió homogènia dels projectes duts a terme en matèria de desenvolupament urbà sostenible integrat durant el període de programació 2014-2020.

El Reglament (UE) nº 1303/2013 de Parlament Europeu i del Consell, de 15 de desembre de 2013, pel qual s'establixen les disposicions comunes relatives al FEDER i a la resta de Fons Estructurals i d'Inversió Europeus, preveu que es designen diversos Organismes Intermedis perquè realitzen determinades tasques de l'Autoritat de Gestió, les competències de la qual corresponen a la Direcció general de Fons Comunitaris.

En este context, l'acord marc establix un model de governança que situa a la Direcció general de Fons Comunitaris, mitjançant la Subdirecció General de Cooperació Territorial Europea i Desenvolupament Urbà, com a interlocutor a través del com es canalitzaran les necessitats dels diferents organismes intermedis i es determinaran les especificacions necessàries per a la posada en marxa d'un servici comú que de suport a la gestió i verificació administrativa i sobre el terreny de competència dels organismes intermedis.

Per la seua part, la Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions serà responsable dels desenvolupaments informàtics necessaris per a la posada en marxa d'este servici en l'àmbit de les seues competències.

Així mateix, la Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions ha impulsat este acord, alineat amb l'establit en el RD 806/2014, d'organització i instruments operatius de les tecnologies de la informació i les comunicacions en l'Administració General de l'Estat i els seus Organismes Públics, a fi de racionalitzar l'ús dels recursos informàtics, de manera que s'aconseguisca una major eficiència i un estalvi substancial de costos com a conseqüència de l'homogeneïtzació de criteris i simplificació dels procediments en l'àmbit de la gestió de fons comunitaris i de les relacions entre les administracions públiques espanyoles i europees en esta matèria.

Així mateix, a través d'este acord, es posa a la disposició de la Direcció general de Fons Comunitaris la utilització d'altres servicis comuns oferits per la DTIC com són la plataforma d'intermediació de dades, la plataforma de georeferenciació i georrepresentación EGEO, @firma i el servici d'intercanvi de registres d'entrada i eixida a través de l'Oficina de Registre Virtual (ORVE), confirmant així l'estratègia TIC 2014-2020 de l'AGE.

  • Cooperació interadministrativa
  • Infraestructures i servicis comuns