accesskey_mod_content

La UE publica dos estudis relacionats amb la facilitació de la interacció digital entre les administracions els i ciutadans i empreses

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

27 desembre 2016

Tots dos estudis constituïxen una base d'informació valuosa i podrien inspirar les activitats actuals i futures en el marc del Pla d'Acció de la Comissió Europea sobre Govern Electrònic 2016-2020.

En un mercat únic digital, els servicis públics haurien de ser digitals, oberts i transfronterers per disseny. Com a part de el Pla d'Acció de la Comissió Europea sobre Govern Electrònic 2016-2020(Obri en nova finestra) , les administracions públiques i les institucions públiques haurien de proporcionar servicis públics digitals sense fronteres i d'extrem a extrem a tots els ciutadans i empreses abans de 2020.

Dos estudis de la Comissió posen en relleu la forma en què els servicis oberts i de col·laboració digital, (OGS, per les seues sigles en anglés) pot millorar la transparència i la capacitat de resposta en els tractes dels ciutadans amb l'administració, crear confiança entre els sectors i proporcionar millors servicis públics.

En l'estudi " Cap a una aplicació més ràpida i l'adopció de mapes de govern obert(Obri en nova finestra) ", trobem 395 exemples inspiradors dels Servicis oberts d'administració electrònica en tota Europa. Esta riquesa de dades i pràctiques, és prova d'èxit de la cooperació entre les administracions públiques, les empreses, les organitzacions i els ciutadans. Demostra com el procés de digitalització pot crear millors oportunitats per a tots i mostra concretament com fer que succeïsca. La Comissió Europea donarà visibilitat a estes millors pràctiques, recolzarà els processos polítics i invertirà en la innovació digital en el sector públic.

L'estudi “ L'anàlisi del valor de la nova generació de servicis d'administració electrònica(Obri en nova finestra) ” identifica tres grups d'administració pública en els quals els servicis governamentals oberts són més valuosos:

  • Servicis humans; en la seua majoria a ciutadans que donen suport concret, com a salut, educació i cultura.
  • Servicis administratius; necessaris per al funcionament del govern
  • Servicis participatius i formulació de polítiques (o Servicis oberts i participatius de presa de decisions).

A pesar que han variat els nivells de costos, diferents terminis per a l'èxit i jugar diversos rols en el procés de construcció de confiança, és a través de la interacció d'estos tres grups que l'OGS pot florir en benefici de tots.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra) .

  • Servicis electrònics
  • Ciutadà
  • Empresa