accesskey_mod_content

Els ciutadans de la Regió de Múrcia estan exempts de presentar un total de 34 documents en les seves gestions amb l'Administració regional

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

29 juny 2015

El director general de la Funció Pública i Qualitat dels Serveis de la Regió de Múrcia indica que la supressió d'aquesta obligació ha suposat un estalvi de 638.275 euros en els cinc primers mesos de l'any

La Comunitat ha ampliat fins a 34 el nombre de documents que els ciutadans estan exempts de presentar en les seves gestions i tràmits amb diferents departaments de l'Administració regional, “la qual cosa ha suposat un estalvi de 638.275 euros en els cinc primers mesos d'aquest any, a més de reduir les càrregues administratives i el temps de gestió, en evitar desplaçaments innecessaris a les dependències administratives”, segons va assenyalar el director general de la Funció Pública i Qualitat dels Serveis, Enrique Gallego.

Els últims documents que han estat incorporats a aquest catàleg de simplificació administrativa són el certificat de l'Impost de la Renda de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) i el de la inscripció com a demandant d'ocupació a data concreta del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE), que s'obtenen a través de la Plataforma d'Interoperabilitat de la Comunitat.

Enrique Gallego va recordar que l'Administració regional “continua avançant en matèria de simplificació de tràmits administratius i d'impuls de mesures d'administració electrònica per facilitar la realització d'aquests tràmits”.

Avanç en simplificació administrativa

El catàleg de serveis disponible en la Plataforma d'Interoperabilitat inclou, entre uns altres, el Document Nacional d'Identitat, el certificat de Dependència, dades cadastrals, títols universitaris, els certificats de naixement, matrimoni o defunció o l'alta en la Seguretat Social, entre uns altres.

El director general de la Funció Pública va anunciar que “treballem per ampliar el catàleg de documents exempts fins a aconseguir que el ciutadà tan sol hagi d'aportar aquells que no estiguin en cap administració pública”.

La Plataforma d'Interoperabilitat permet al funcionari descarregar directament la documentació necessària per a la tramitació mitjançant la consulta o verificació de determinats dades i documents que proporciona tant l'Administració regional com l'Administració General de l'Estat a través de la Plataforma d'Intermediació

Catàleg de simplificació documental de la Regió de Múrcia(Obre en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Serveis electrònics