accesskey_mod_content

La Xunta de Galícia impulsa la digitalització dels registres

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

27 juliol 2015

El Govern regional fixa l'any 2016 l'objectiu d'anar eliminant el paper en la relació dels ciutadans amb l'administració

El president de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, va posar en valor l'impuls a la digitalització dels registres i va fixar l'any 2016 l'objectiu d'anar eliminant el paper en la relació dels ciutadans amb l'Administració.

El govern gallec destaca que l'impuls a la digitalització de les oficines de registre és un pas fonamental per aconseguir una tramitació 100% electrònica. Així, s'està pilotant actualment en el Registre General, continuarà estenent-se de manera progressiva en l'últim trimestre de 2015 als registres generals de la Xunta en Coruña, Ferrol, Lugo, Orense, Pontevedra i Vigo i s'aplicarà en les 342 oficines de registre de l'Administració local gallega al llarg de 2016.

L'objectiu és que la digitalització arribi a les 533 oficines que integren el Sistema Únic de Registre al llarg de 2016. D'aquesta manera, es considerarà “Galícia, a l'efecte de registre, com una única administració pública”.

Una vegada completat el procés, qualsevol document que entri en aquestes unitats serà digitalitzat i compulsat electrònicament amb la finalitat de conformar l'expedient administratiu digital, que s'emmagatzemarà en l'Arxiu Digital de Galícia.

També entra en funcionament el servei Chave 365, que simplificarà la gestió telemàtica amb l'Administració. Aquesta iniciativa facilitarà l'accessibilitat dels serveis de registre públic online amb l'ús de claus concertades per accedir a la seu electrònica. De la mateixa manera, donarà resposta a les dificultats de l'ús de certificat electrònic, evitarà que les persones que no estan familiaritzades amb l'ocupació de les noves tecnologies quedin excloses dels serveis electrònics i permetrà avançar cap a la seu electrònica mòbil, facilitant l'accés des de dispositius mòbils o tableta

El usuario tendrá que darse de alta en el servicio, verificando su identidad en las oficinas de registro habilitadas o bien a través de la sede electrónica. Asimismo, una vez verificada la identidad, el usuario recibirá en su móvil una clave de acceso, que empleará junto con su NIF. De este modo, cada vez que quiera realizar una gestión, introducirá la clave de acceso y el NIF en la sede electrónica y recibirá automáticamente en su móvil un código de firma de un sólo uso y válido durante 24 horas para realizar el trámite telemático con la Administración regional.

Este servicio podrá solicitarse a partir de agosto en el Registro General de la Xunta y se irá implantando progresivamente en el resto de las oficinas del Registro.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Identitat i Signatura electrònica
  • Cooperació interadministrativa