accesskey_mod_content

Les delegacions i subdelegacions del Govern facilitaran el registre presencial en Cl@ve

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

28 desembre 2015

Les oficines d'atenció al ciutadà de l'Administració Perifèrica de l'Estat (Delegacions i Subdelegacions del Govern) es constitueixen com a Oficines de Registre presencial del sistema Cl@ve. Cl@ve compte ja amb un milió i mitjà d'usuaris registrats i 400.000 autenticacions mensuals.

Les oficines de registre de les delegacions i subdelegacions del Govern són ja oficines de registre per al sistema Cl@ve, de manera que els ciutadans poden ja obtenir usuari i contrasenya per poder accedir als serveis electrònics sense necessitat d'usar certificats electrònics.

El sistema Cl@ve permet accedir amb plenes garanties als serveis d'administració electrònica utilitzant, a més de certificats electrònics, claus compartides (usuari i contrasenya). Aquestes claus simplifiquen l'ús dels serveis electrònics i faciliten l'accés des de dispositius mòbils. Les claus compartides han de ser habilitades en oficines de registre presencials o mitjançant un tràmit electrònic amb un certificat electrònic plenament operatiu.

Fins ara només funcionaven com a Oficines de Registre presencials la xarxa d'oficines de l'Agència Tributària i les de la Seguretat Social. Ara, s'han habilitat com a oficines de registre presencial del sistema cl@ve les Delegacions i Subdelegacions de Govern. Aquesta ampliació, disponible en tota la geografia espanyola, estendrà i facilitarà l'ús del sistema Cl@ve.

Des de la seva posada en funcionament a l'octubre de 2014 el sistema cl@ve compte ja amb més d'1.500.000 usuaris registrats per usar aquestes claus concertades i suporta al voltant de 400.000 autenticacions mensuals.

La Resolució de 28 de setembre de 2015 de l'Adreça de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions va establir les condicions per actuar com a oficina de registre presencial del sistema cl@ve i el marc jurídic pel qual  oficines d'atenció al ciutadà de l'AGE i també de les administracions autonòmiques i locals poden constituir-se com a oficines presencials de registre en Cl@ve.

Cl@ve és la plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal per a la identificació, autenticació i signatura electrònica mitjançant l'ús de claus concertades, podent ser utilitzat també per la resta d'Administracions Públiques.

Cl@ve és també una aposta cap a la prestació de serveis consolidats i compartits per les administracions públiques atès que és el sistema únic que amb caràcter general es va a utilitzar en tota l'Administració General de l'Estat i a més s'ha impulsat l'extensió del seu ús en tots els serveis electrònics en aquest any 2015.

Per a més informació sobre com i on es pot usar el servei cl@ve pot consultar el portal informatiu http://clave.gob.es(Obre en nova finestra)

Més informació sobre com integrar amb cl@ve els serveis electrònics en solució cl@ve  en el CTT

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Identitat i Signatura electrònica
  • Infraestructures i serveis comuns
  • Centre de Transferència de Tecnologia