accesskey_mod_content

Nova nota tècnica de l'OBSAE. La recepció de factures per mitjans electrònics en les Administracions Públiques.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

17 octubre 2014

La factura electrònica és un document electrònic que compleix amb els mateixos requisits legals exigits a la factura tradicional en paper. La llei estableix l'obligatorietat a totes les Administracions Públiques de facturar electrònicament.

El passat any 2013 es va publicar la Llei 25/2013 d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic.

La norma crea dos nous conceptes: el punt general d'entrada de factures electròniques i el registre comptable de factures.

L'objectiu és un millor control de la morositat, que repercuteixi en una major seguretat per als proveïdors de béns i serveis de les Administracions Públiques, sense oblidar la promoció i impuls que les Administracions Públiques poden fer de la factura electrònica obligant a facturar electrònicament amb elles als seus proveïdors de béns i serveis.

La llei estableix l'obligatorietat de facturar electrònicament el 15 de gener de 2015. En aquesta data, totes les Administracions Públiques obligades per la norma hauran de facturar electrònicament i ho hauran de fer sota una sèrie de requisits tancats que estableixen un punt general d'entrada de factura electrònica, un format comú i una codificació d'unitats amb l'obligatorietat d'informar en la factura de l'oficina comptable, l'òrgan gestor i la unitat de tramitació destinataris finals de la factura.

Durant aquest any 2014, arran de la publicació de la llei 25/2013 s'han publicat una sèrie de normes que regulen amb major detall els dos elements creats per la llei, i senti les bases de l'estructura interna dels mateixos i la seva relació amb tercers.

Aquestes normes habiliten al fet que les Administracions Públiques puguin fer ús dels punt generals d'entrada de factures de terceres administracions. Concretament possibilita que les Entitats Locals puguin fer ús dels punts de la seva Diputació, de la seva Comunitat Autònoma o del punt de l'Estat. I a les Comunitats Autònomes a fer ús del punt general d'entrada de l'Estat.

La unificació d'un nombre tan important d'Administracions Públiques en un mateix punt general d'entrada, proporciona avantatges, doncs permet que amb una simple adhesió per part de l'administració final es faci ús de la factura electrònica a cost pròxim a zero. I perquè simplifica la relació dels proveïdors amb les administracions, utilitzant per a la gran majoria de les factures electròniques destinades a les Administracions Públiques un únic punt d'entrada amb el seu corresponent estalvi en temps i esforç d'integració.

 

Més informació

  • Secretaria General de Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica
  • Empresa
  • Cooperació interadministrativa