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CL@VE jartzen da martxan, identifikazio-plataforma komunaren, kautotzea eta administrazio publikoen sinadura elektronikoa

2014ko azaroak 19

Cl@ve logoa

Es la plataforma para todo el Sector Público Administrativo Estatal y facilitará a los ciudadanos el acceso a los servicios electrónicos que proporcionan las AAPP.

Se pone en marcha en el Sector Público Administrativo Estatal el sistema CL@VE, para unificar y simplificar el acceso electrónico de los ciudadanos a los servicios públicos. Su objetivo principal es que el ciudadano pueda identificarse ante la Administración mediante claves concertadas (por ejemplo, usuario más contraseña), sin tener que recordar claves diferentes para acceder a los distintos servicios.

Es un proyecto impulsado por el Ministerio Hacienda y Administraciones Públicas, a través de la Dirección de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones, con la participación especial de la Gerencia de Informática de la Seguridad Social y la Agencia Estatal de Administración Tributaria, y otros organismos como la Dirección General de la Policía o La Dirección General de Tráfico.

Mugak CL@VE konpontzen ditu, herritarrak identifikatzea

Cl@ve se ha diseñado como un sistema general de identificación, autenticación y firma electrónica, llamado a resolver las limitaciones de los actuales, integrando los sistemas existentes de claves concertadas de la Administración en uno único, abriendo su utilización a la totalidad del Sector Público Administrativo Estatal, y permitiendo también integrarse al resto de las Administraciones Públicas.

Sistema bat da bateratzea eta sinplifikatzera bideratua Cl@ve herritarrek zerbitzu publikoetan sarbide elektronikoa izateari buruzkoa, gaur egungo sistema eta osatu egiten du, eta, hala nola DNI-e eta ziurtagiri elektronikoak dira.

Zergatik sortu zen Cl@ve

Gaur egun, badira identifikazio-sistemak, eta benetakotzat jotzea elektronikaren zerbitzu digitaletan sartzeko administrazioaren oinarritutako sistemen ziurtagiri elektronikoak dira. eta erabilera unibertsala dela eta, zerbitzu guztietarako sarbidea digitalak, baina zailtasunak sor dezake, administrazioak behar herritar batzuen oinarrizko ezagutzak.

Hori dela eta, herri-administrazioek lagundu zaie beste sistema identifikatzeko eta kautotzeko oinarritzen diren beste metodo batzuk erabiltzea edo adostutako pasahitzak ez kriptografikoen. Sistema horiek ez dira elkarren artean elkarreragingarriak, horrek ekarriko duen nahastea herritarrak izan du, administrazioaren arabera, hainbat sistema ezagutu eta aplikatzea, erakunde, zerbitzu edo izapidearen sartu.

Cl@ve nace para unificar todos los sistemas de identificación y autenticación electrónica en uno solo, facilitando a los ciudadanos un acceso único, más fácil y sencillo a los servicios públicos por vía electrónica.

Nola erabili Cl@ve sistema

Para usar este sistema es preciso registrarse previamente en el mismo, lo que podrá hacerse por Internet, en el portal informativo del mismo ( http://clave.gob.es (Ireki leiho berrian) ), edo aurrez aurre erregistro-bulegoetan. hasieran, hala, bada, bulego-sarea erregistro bulegoak zerga administrazioko estatu agentziaren eta kudeaketa-erakundeen eta Gizarte segurantzako zerbitzu komunak.

El sistema Cl@ve proporcionará a los ciudadanos dos modalidades de identificación electrónica basadas en el uso de claves concertadas:

  • PIN Cl@ve : En esta modalidad se podrá acceder a los servicios electrónicos por medio de una contraseña, formada por una clave elegida por el ciudadano más un código que recibirá en su dispositivo móvil y que tiene una validez muy limitada en el tiempo. Está orientado a usuarios que acceden esporádicamente a los servicios.
  • Cl@ve iraunkorra : En esta modalidad, el acceso se realizará con un identificador (usuario) y una contraseña que debe ser custodiada por el ciudadano. Adicionalmente, y cuando el tipo de trámite lo requiera se podrá requerir un código que se enviará al dispositivo móvil del ciudadano.

Ya es posible utilizar Cl@ve en diferentes servicios electrónicos de las Administración, como los ofrecidos por los siguientes organismos:

  • Gizarte segurantzako diruzaintzaren (ohiko kontsultak eta izapideak zure Gizarte Segurantza barne)
  • Instituto Nacional de la Seguridad Social (Servicios incluidos en el portal de Tu Seguridad Social)
  • Zerga administrazioko estatu agentzia (izapide guztiak aukera ematen den une honetan, sistema PIN24H)
  • Trafikoko zuzendaritza nagusia (kontsultatzeko zerbitzua puntu eta aurrekariak)
  • Ministerio del Interior (Consulta del Estado de Mis solicitudes y Mis Tramitaciones)

Hobekuntzak aldiro argitaratuko ditu pixkanaka erakundeak eta horien izapideak, eta, horrela, sistema horren bidez, 2015. urtearen amaieran, herritarrek ere izango dute zerbitzu guztiak erabili eta estatuko administrazioaren sektore publikoko izapide elektronikoak.

Sistema dagokionez ere gauzatu ahal izango da, herri-administrazioen gainerako bidez lankidetza-hitzarmenak.

Zerga Agentzia

Zergadunek egin beharreko izapideak egiten ari ziren ‘ 24 ordu ’, bere ohiko sarrera PIN izanen da aurrerantzean “ Cl@vePIN24H ”. Zergadunek erregistratutako dagoeneko izapideak ‘ PIN ’, orain arte bezala, zure nan zenbakia sartu behar, iraungitze-data eta lau digituko sarbide-gako bat aukeratu, eta pina mezu baten bidez jasotzeko duen mugikorraren zenbakia, zure zuten, dagoeneko egin duenean, hasierako erregistroarekin.

PIN horrekin sartu ahal izango dira, orain arte bezala, dagoeneko egin nahi den izapideari, baina, aurretik, ohar bat jasoko dute aukera gaineko pantaila erregistro Cl@ve klikatzen. bai botoia, berriz, mezuaren ” Cl@ve erregistratu dira Cl@ve aukeratzen badute "aukera beste une batean" jatorrizko erregistro-eutsi ahal izango zaio, ‘ PIN 24 ordu ’.

Albistearen jatorrizko iturria (Ireki leiho berrian)

Cl@ve txertatzeko informazio gehiago jaso nahi izanez gero, CTT Cl@ve irtenbidea.

  • Identitatea eta sinadura elektronikoa
  • Teknologia transferentziarako zentroa
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