accesskey_mod_content

Punt General d'Entrada de Factures Electròniques disponible per a totes les AAPP

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

09 juliol 2014

Totes les Administracions Públiques, estatal, autonòmica i local han de disposar d'un punt general d'entrada de factures electròniques a través del com a partir del 15 de gener de 2015 es rebran totes les factures electròniques.

La Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic, preveu la possibilitat que tots els proveïdors que hagin lliurat béns o prestat serveis a l'Administració Pública puguin expedir i remetre factura electrònica, sent en tot cas obligatori l'ús de la factura electrònica i la seva presentació a través del Punt General d'Entrada de Factures Electròniques que correspongui para determinats tipus de proveïdors a partir del 15 de gener de 2015.

Totes les Administracions Públiques, estatal, autonòmica i local han de disposar d'un punt general d'entrada de factures electròniques a través del com a partir del 15 d gener de 2015 es rebran totes les factures electròniques.

Tots aquests punts han de complir amb uns requisits tècnics i funcionals que garanteixin la integritat, seguretat i interoperabilitat dels diferents sistemes i que ja han estat determinats reglamentàriament amb caràcter bàsic per al conjunt de les Administracions Públiques per l'Ordre HAP/1074/2014, de 24 de juny, per la qual es regulen les condicions tècniques i funcionals que ha de reunir el Punt General d'Entrada de Factures Electròniques publicada en el Butlletí Oficial de l'Estat el passat 25 de juny.

Totes les Administracions Públiques, Administració General de l'Estat, Comunitats Autònomes i Entitats Locals, que disposin del seu propi punt general d'entrada de factures electròniques a través del com rebin a partir del 15 de gener de 2015 les factures electròniques han de ja adaptar-se i complir amb els requisits tècnics i funcionals prevists en aquesta Ordre. A més, han d'actualitzar les dades i codis corresponents en el Directori Comú d'Unitats Orgàniques i Oficines DIR 3 d'acord amb les instruccions facilitades per la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques.

No obstant això, cal recordar que tant les Comunitats Autònomes com les Entitats Locals poden adherir-se a la utilització del Punt General d'Entrada de Factures Electròniques de l'Administració General de l'Estat, denominat FACe, que els proporcionarà les funcionalitats previstes per al citat punt respecte de les factures electròniques dels seus proveïdors. En cas d'adhesió a la utilització de la plataforma FACe, hauran de comprometre's a acceptar les condicions previstes en la Resolució de 25 de juny de 2014, de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques, per la qual s'estableixen les condicions d'ús de la plataforma FACe- Punt General d'Entrada de Factures Electròniques.

Nota informativa (pdf)(Obre en nova finestra)

  • Serveis electrònics