accesskey_mod_content

Avaluació de l'Administració Electrònica en la Unió Europea.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

05 juny 2013

Espanya líder en disponibilitat en els servicis d'Administració Electrònica avaluats.

• Espanya entre els deu països els internautes dels quals preferixen i usen més el canal electrònic per a relacionar-se amb l'Administració
• Els resultats de l'avaluació reafirma la valoració internacional positiva de l'Administració Electrònica a Espanya registrada en 2010

La Comissió Europea ha publicat els resultats de la seua anàlisi periòdica comparativa del desenvolupament de l'Administració Electrònica en la Unió Europea i Estats Associats. En esta desena edició de l'estudi, l'avaluació no s'ha centrat en l'anàlisi de disponibilitat dels servicis bàsics com la declaració de la renda o el carnet per punts, àmpliament implantats en tots els Estats membres, sinó en la capacitat de les Administracions dels diferents països per a atendre les necessitats concretes dels ciutadans mitjançant l'Administració Electrònica. És per açò, que s'ha realitzat entorn de/entorn d'esdeveniments vitals d'importància per a empreses i ciutadans, és a dir, conjunts de servicis associats a una necessitat. Els esdeveniments seleccionats han sigut la creació d'empreses, la pèrdua i cerca de treball i estudiar en la Universitat. La facilitat d'ús del model d'Administració Electrònica desenvolupat a Espanya per a atendre els tres esdeveniments vitals seleccionats està per damunt de la mitjana comunitària en tots ells.

A més de la facilitat d'ús, s'han avaluat, entre uns altres, els següents aspectes de l'Administració Electrònica de cada Estat membre: Focus en les necessitats del ciutadà, disponibilitat dels servicis en línia, la preferència pel canal electrònic, l'efectivitat dels servicis i la disponibilitat d'habilitadors clau per a proporcionar servicis públics a través d'Internet. Espanya se situa per damunt de la mitjana comunitària en tots estos àmbits. cal ressaltar els resultats d'Espanya en disponibilitat dels servicis i l'especial focus en les necessitats dels usuaris. En l'àmbit de la disponibilitat dels servicis el nostre país és líder, mentre que en el focus en les necessitats de ciutadà figura en tercera posició.

Dins de l'avaluació realitzada per la Comissió Europea s'ha dut a terme també una enquesta en línia sobre Administració Electrònica a usuaris d'Internet en els Estats membres. Els resultats de l'enquesta situen a Espanya en tercera posició juntament amb Dinamarca, Suècia i Turquia referent a l'ús de l'Administració Electrònica entre els internautes i novena quant a la preferència d'ús enfront del canal presencial dins d'este col·lectiu.

Els resultats aconseguits pel nostre país reflectixen la valoració positiva de l'Administració Electrònica espanyola en l'àmbit internacional, confirmant la tendència positiva registrada en l'avaluació de la Comissió Europea de l'any 2010. En aquella edició, Espanya es va situar dins en octau lloc en la disponibilitat dels servicis bàsics. L'anàlisi de la Comissió Europea, més complexa que el realitzat en edicions anteriors, tindrà continuïtat al llarg de l'any 2013. En el present any s'estudiaren esdeveniments vitals del camp de la justícia i sanitat, entre altres sectors. Els nous esdeveniments vitals a estudiar estan en fase de selecció per la Comissió Europea recolzada per un grup d'experts dels Estats membres en els quals Espanya està representada per la Direcció general de Modernització Administrativa, Procediments i per a l'Impuls de l'Administració Electrònica adscrita a la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques.

Nota de Premsa de la Comissió Europea(Obri en nova finestra)

  • Servicis electrònics
  • Govern obert, Informes i Estudis