accesskey_mod_content

SIGP - Sistema Integrat de Gestió de Personal

  • Escoltar
  • Compartir

Tipologia: Serveis Essencials per a la gestió interna

Àrea: Procediments de personal

Descripció:

El Sistema Integrat de Gestió de Personal (SIGP) proporciona als responsables i gestors de Recursos Romanesos (RR.HH.) una eina que unifica procediments i permet una gestió electrònica integrada dels expedients.

Als empleats públics els ofereix un punt d'accés únic, per a la generació, signatura i entrega de sol·licituds i altres comunicacions dirigides a/o rebudes dels gestors de RR.HH. que les tramiten. Als caps d'unitat o persones designades els ofereix la possibilitat de comunicació amb RR.HH. i amb els seus col·laboradors.

SIGP proporciona una plataforma per a la gestió integral dels Recursos Humans de l'Administració de l'Estat, cobrint les necessitats del personal funcionari i laboral. Permet la tramitació completa de l'expedient electrònic, inclosa la gestió documental, la signatura electrònica i interacció entre organismes i unitats depenents. El sistema possibilita la comunicació entre els diferents actors (empleats públics, responsables d'unitats orgàniques i gestors de recursos humans) que participen en la tramitació d'un expedient, a través d'accessos allotjats al Portal Funciona.

Inclou, entre uns altres, els següents mòduls i utilitats: dades del Registre Central de Personal (RCP), nomenaments, cessaments, preses de possessió, ajornaments de cessaments, comissions de servei, jubilacions, prolongació al servei actiu, avaluació de l'acompliment, acció social, formació, grau, triennis, reingressos, registre d'òrgans de representació, certificats de mèrits, concursos departamentals i unitaris, compatibilitats, canvi de situació administrativa, tramitació d'expedients de modificació de RPT (personal funcionari i laboral),  certificació i reconeixement de serveis previs, seguiment d'indicadors del pla concilia i absentisme, …

Garanteix la integració i qualitat de la informació a partir de les dades d'entrada del Registre Central de Personal (RCP).

L'objectiu és aconseguir que l'Administració de l'Estat operi a partir d'un model únic de gestió de RR.HH. reduint temps en els processos, facilitant la disponibilitat de la informació i evitant la duplicitat de dades i les tasques.

Els gestors i usuaris s'identifiquen mitjançant AUTENTICA i les signatures de documents i resolucions es realitzen en Port@firmas pels responsables, utilitzant-se signatura no criptogràfica per a les sol·licituds d'empleats públics a l'Espai SIGP del Portal i Seu Funciona. Així mateix SIGP interactua amb serveis comuns com GEISER, Notifica, InSide, Ned@es o la Plataforma d'Intermediació (PID) amb la finalitat de que els procediments administratius es realitzin íntegrament en SIGP, de manera àgil, ràpida i minimitzant al màxim les càrregues administratives i de tramitació

Amb la finalitat d'introduir i perfeccionar l'ús de l'eina, s'ofereixen periòdicament cursos de formació, publicitats a l'Espai SIGP del Portal Funciona.

Com sol·licitar el servei: L'alta del centre usuari en SIGP es pot sol·licitar en el formulari del joc de sotssecretaria.

Posteriorment, es contactarà des de la SGAD amb la persona de contacte indicada en la sol·licitud, per a la creació dels usuaris i l'assignació de perfils, així com per concretar la formació inicial en els diferents mòduls de SIGP. A més, es prestarà el suport necessari per a l'engegada.