accesskey_mod_content

L'impacte real en la ciutadania i les empreses de l'actual digitalització del Ministeri de Justícia

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

22 abril 2022

Es clausura l'I Fòrum de Transformació Digital de l'Administració de Justícia organitzat pel Ministeri de Justícia en col·laboració amb la CEOE, el Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital i el Comité Tècnic Estatal de l'Administració Judicial Electrònica.

El 21 d'abril s'ha clausurat el I Fòrum de Transformació Digital de l'Administració de Justícia, celebrat a Madrid. 

En el fòrum, organitzat pel Ministeri de Justícia en col·laboració amb la CEOE, el Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital(Obri en nova finestra) i el Comité Tècnic Estatal de l'Administració Judicial Electrònica(Obri en nova finestra) (CTEAJE) van participar representants del sector públic i privat de la Justícia. Els seus objectius van ser potenciar la cocreación de valor entre les administracions públiques, el sector privat i la ciutadania, impulsar el projecte de transformació digital en l'àmbit de la Justícia i posicionar a Espanya com a líder d'esta transformació.

Un dels conceptes que més es van remarcar en el Fòrum va ser el fet que la tecnologia contribuïx a la vertebració del territori i avançar en igualtat entre les persones i que permet, en definitiva, comptar amb una Justícia més pròxima i més igualitària.

També s'ha posat en valor la gestió que ja s'està fent dels fons europeus, que contribuïxen a la recuperació del país, a la millora del teixit productiu i a una major competitivitat.

Durant l'esdeveniment de clausura s'ha pusto sobre la taula els més de 95.000 oficis d'òrgans judicials a administracions públiques enviats gràcies a la interconnexió de sistemes; la integració a través de la interoperabilitat de més de 288.000 expedients administratius de manera automàtica en l'expedient judicial electrònic; la gestió de més de 326.000 cites prèvies en les seus judicials i oficines del Registre Civil; la celebració de més de 440.000 juís telemàtics; els més de 88.000 sol·licituds d'accés a l'Expedient Judicial Electrònic; o la textualización de més de 318.000 gravacions de vistes.

Aquesta clausura ha estat precedida de dos taules de treball: una sobre contractació, solucions tecnològiques i fons europeus, moderada pel director general de Transformació Digital de l'Administració de Justícia, Aitor Cubo; i una altra sobre la transformació digital, justícia, sostenibilitat i el món local, moderada pel secretari d'Estat de Justícia i en la qual ha participat la sotssecretària de Justícia.

En esta última taula es va aprofundir en la importància i les conseqüències positives de la transformació digital, especialment en l'àmbit local assegurant que la digitalització permetrà que des de les Oficines de Justícia en els municipis es puga comparéixer en juí, rebre informació sobre expedients judicials, obtindre certificats o realitzar consultes al Registre Civil. També es va destacar la importància que té la sostenibilitat, un objectiu recollit tant en el  Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència(Obri en nova finestra)  com en el projecte  Justícia 2030(Obri en nova finestra)

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

 

 

  • Servicis electrònics
  • Ciutadà