Actualitat
Estratègies
Soluciones - CTT
Observatori - OBSAE
Documentació
Organització
User
Busqueda
Menú
Adaptació de les actuals verificacions (20) a les WCAG 2.1, posant l'accent principalment en el disseny "responsive".
Hola Sergio.
Treball com a consultor d'accessibilitat web en Ilunion i puc dir-te que les ferramentes d'avaluació automàtica de l'accessibilitat com Siteimprove o Wave servixen d'ajuda per a fer una avaluació ràpida i preliminar, però no poden detectar tots els problemes d'accessibilitat i molt menys els de usabilitat que troben les persones amb discapacitat. És necessària la intervenció manual.
Per posar un exemple senzill. Estes ferramentes poden detectar l'absència o presència de text alternatiu en les imatges, però no poden determinar si la imatge necessita o no necessita text alternatiu per ser decorativa. Tampoc poden determinar si el text alternatiu és correcte (descriu la imatge adequadament) o no.
Salutacions.
Hola, no sé si este fòrum és el més adequat per a esta pregunta.
M'agradaria conéixer la vostra opinió sobre Siteimprove i la seua adequació com a ferramenta d'ús per part de les Administracions públiques.
Nosaltres (Policia Nacional) ara com ara utilitzem ferramentes com Wave i per descomptat servici de diagnòstic de l'Observatori d'accessibilitat.
Una Salutació.
Benvolguts Miguel i Carlos:
Quant a "legalitat", tal com explica Carlos, estos aspectes: quins continguts són accessibles i quins no, s'ha de reflectir en la declaració de accessibilitat.
Quant a la metodologia de l'observatori, no es pot ni deu distingir entre tots dos casos, ja que l'obligació és que TOT el lloc web siga accessible.
Per al vostre ús personal de veure com aneu millorant i progressant en l'accessibilitat pel que fa als continguts migrats podeu usar les diferents opcions d'anàlisis que dona el servici de diagnòstic:
Atentament
Miguel, la declaració d'accessibilitat que han de proporcionar els llocs web del sector públic inclou una secció on s'arreplega el contingut que no és accessible. Podria açò servir per a informar què parts s'han migrat i quins no?
Més informació en la Decisió d'Execució de la UE en la qual s'establix el model de declaració d'accessibilitat:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/es/txt/html/?uri=celex:32018D1523&from=EN
Bon dia,
En la UNED ens trobem en ple procés de migració de web a un nou CMS que ens permeta solucionar els problemes d'accessibilitat de l'antic.
Ens agradaria saber si existix algun procediment per a informar de les parts que estan migrades i cuales no, és important perquè estem centrant esforços en el nou CMS i abandonant progressivament l'antic.
Miguel.
Els camps amb asterisc * són obligatoris
* Done el meu consentiment perquè les dades personals que facilite puguen ser utilitzats pel Sector Públic Estatal, en el portal PAe (Portal de l'Administració Electrònica) i els seus servicis associats per a la recepció d'informació i comunicacions.
Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal