This website has been translated by machine translation software and has not been subsequently revised by translators. Further information at: link. Hide
the accesskey _ mod _ content
-

Citizen's Electronic Window

  • Short Name:
    NEIGHBORING
    Shortcuts:
    https :// www3.ae.jcyl.es/neighboring/ (Opens in new window)
    Summary:
    Offer the citizen from one tool that can access all the information associated with telematic relations with the administration of the community of Catillano and Lion
    Target audience:
    Citizen, Company
    Agencies Responsible:
    Contact:

    Isabel Juana Valley
    Overall direction of Attention to the citizen, Quality and modernization
    983 415031
    valjuais@jcyl.es

    Type of Solution:
    Good Practice
    Status of the Solution:
    Production
    Organic Area:
    Autonomic
    Technical Area:
    Tramitación electrónica , Sitios web, sedes electrónicas y atención al ciudadano , Soporte a la tramitación electrónica
    Functional Area:
    Personal documents, government and the public Sector
    License:
    Not implemented
    Interoperability level:
    Technical
    Programming language:
    J2EE
    Operating system:
    Any

    Description

    Starting position and origin of the initiative

    Desde la publicación del DECRETO 40/2005, de 19 de mayo, los distintos elementos habilitantes identificados en este Decreto han seguido un proceso de evolución y madurez en línea con las necesidades identificadas en la implantación de la AE en la Comunidad de Castilla y León.

    Example of this evolution is the citizen's Window: The information that the regional administration has the citizen are offered through several applications, which should also authenticate separately in each. With the introduction of the window of the citizen, It now has a single point of access unified documentation and information regarding its administrative procedures.
     

    Goals

    • Facilitar al ciudadano una visión integrada y global de la información, los trámites de la Administración de la Comunidad de Castilla y León, y su estado de tramitación en los que participa como interesado con independencia del órgano de la Administración que los tramita.
    • Permitir al ciudadano el acceso desde un mismo sitio a los servicios de administración electrónica: mailbox of notifications, electronic registry entry, custody of electronic originals, etc.
       

    Main challenges and key aspects for the implementation

    • Within the main challenges include distinta evolución, tanto tecnológica como organizativa, de los elementos que conforman la Plataforma de AE , and provide a homogeneous access to the NEIGHBORING regardless of the browser used.
    • The security of the web services of each module of the platform of E-government has been key to the introduction of the initiative for this, the solution was the use of electronic certificates software components credential as identification and authentication of customers of these services.
    • Future lines of evolution of the NEIGHBORING pass through progressively introduce new services such as the Electronic File .

     

    Subscriptions

    En esta área podrá darse de alta para recibir las notificaciones de cambios que se realicen en noticias, documentos o foros relacionados con la solución o el activo semántico.

    Los campos con asterisco * son obligatorios. Se debe marcar al menos una de las copiones de suscripción (Noticias, Documentos o Foros) e indicar el correo en el campo de texto indicado para el alta o la baja de suscripción.

    Introduzca el email con el que desea recibir las notificaciones de la solución o del activo semántico.

    *

    Puede consultar la política de protección de datos del PAe y CTT en su  legal notice

    Enter the email to unsubscribe from the unsubscribe.
General access point
General access point
Maintainer

Interesting links Solutions